Followers

Monday, May 18, 2009

Code Name: Kepala Batu






When all else fails, we will turn to people's power, says Nizar


Pakatan Rakyat will turn to the 'people’s court' for judgement after all avenues are exhausted in their endeavour to dissolve the state legislative assembly and call for fresh state elections.
[Rujuk]

1. Terjemahan: Bila mahkamah tak menyebelahi saya, saya akan menyusahkan rakyat lagi.

2. Lagi saya tak menang saya akan gunakan nama rakyat.

3. Biarlah siapa ada majoriti pun.

4. Saya tetap dengan kepala saya.

5. Mahkamah hanya betul bila menyebelahi saya. Faham?!

***
Perlembagaan lindungi kepentingan semua kaum

KANGAR: Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail semalam menekankan pentingnya kontrak sosial dipertahankan kerana ia menjadi inti pati dan acuan pembentukan negara demi menjaga hak dan kepentingan semua kaum.
[Rujuk]

Keadilan dalam Islam membawa maksud meletak sesuatu pada tempatnya, mengembalikan hak kepada yang berhak.

2. Bukan keadilan anwar, yang memperjuangkan saksama, samarata dan samarasa.

3. Seorang YB mempunyai RM300 ingin membahagikan kepada tiga keluarga, keluarga A ada 5 orang anak, keluarga B ada 3 orang anak dan keluarga C ada 1 anak.

4. Jika YB itu mengambil pendekatan samarata, samarasa. Maka keluarga A dapat RM100, Keluarga B dapat RM100 dan keluarga C dapat RM 100. Keadilan?

5. Jika dia meletakkan sesuatu pada tempatnya, dia membahagi-bahagikan mengikut keadaan terbaik. Keluarga A dapat RM165 berdasarkan jumlah tanggungannya, keluarga B dapat RM100 berdasarkan jumlah tanggungannya dan keluarga C dapat RM35 berdasarkan jumlah tanggungannya. Keadilan!

6. Jumlah penduduk Malaysia mengikut kaum, Melayu 50.4%, Cina 23.7%, India 7.1% lain-lain 18.8%.

7. Kenalkah anda Aubrey Suwito? Ya di Indonesia memang tak boleh.

***
BN tak makan umpan la Datuk Sri... [Rujuk]

No comments:

Popular Posts 30