Followers

Thursday, August 27, 2009

CHUA SOI LEK DIPECAT ADAKAH LAUNGAN NEPOTISME KRONISME SELEPAS INI

nepotism my ass

MCA pecat Chua Soi Lek, kuat kuasa serta-merta

KUALA LUMPUR: Lembaga Presiden MCA menerima syor jawatankuasa disiplin MCA untuk memecat timbalan presiden parti itu, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, sebentar tadi.

Keputusan memecat Dr Chua daripada parti berkuat kuasa serta-merta malam ini.

Keputusan pemecatan itu diambil berikutan isu Dr Chua Soi Lek dan DVD skandal seks beliau yang dianggap menjejaskan imej parti komponen Barisan Nasional berkenaan. [RUJUK]

Ahh kes yang sama lain orang pernah berlaku pada tahun 1998. Sebab yang sama salah laku moral.

2. Cuma dia spin kat akhbar asing dia dipecat sebab dia point out amalan nepotisme dan kronisme dalam kerajaan. Walhal dia timbulkan selepas dia kena pecat.

"Even as the prime minister was imposing capital controls and blaming “rogue speculators,” such as George Soros, for the crisis, Anwar launched an attack on “nepotism” and “cronyism” in his own party, Umno, which had been in power since independence. The “cronies” included members of Dr Mahathir’s family. While Dr Mahathir tried to bail out banks and corporations run by his allies, Anwar talked about transparency and accepting some of the International Monetary Fund’s recommendations for liberalising the economy.

Dr Mahathir does not like to be contradicted. In 1998, Anwar was removed from the Cabinet and from Umno." Ian Buruma

3. Kes kali ini berbeza sebab ada DVD, dulu hanya ada saksi jadi kawan tu boleh spin sampai terbalik cerita sebenar.

Proses pembersihan dah mula woi!

3 comments:

Jeffry said...

SLM BRO...BILA DH JD BRG REJEK KEJAP LG SI CHUA LOMPAT SBLAH SANA LA PULAK..HEHEHE..

Basuh Baju said...

bagi sy- kalau kita lihat isu ni dari sudut politik, akhirnya ia akan merugikan BN sendiri terutama UMNO..

bro pon tau kan UMNO kalah sebab undi cina yang merosot..kalau MCA pon asyik bergaduh je, cmne nak bangunkan kembali UMNO/BN?

so bg sy- pemecatan Chua adalah lgkh yg silap..tak percaya- kita tgk je nnti..

ps: kalau chua lompat masuk PKR, mmg gua karate PKR..haha

Junah said...

Salam Brothers,

Terima kasih BB pandangan yg bijak, namun proses pembersihan adalah wajib siapa yg mahu menerima pemimpin yg bermasalah moral?

Popular Posts 30

Blog Archive