Followers

Sunday, August 30, 2009

KEPALA LEMBU BERSATU HINA ISLAM TAK APA


Anda Muslim? Kami ada berita baik untuk anda, undi anda tidak berguna lagi. Masihkah anda ingat kenyataan DAP Jeff Ooi menyamakan muslim yang mahu undang-undang syariah di Malaysia sebagai PENGGANAS?

Masihkah anda ingat DAP Loke Siew Fook dalam blognya menghina Ust Ridzuan Tee Abdullah yang mengundang caci maki oleh pengomennya terhadap Islam?

Adakah pada masa itu orang muslimin bersatu mengutuk tindakan menghina Islam oleh mereka-mereka ini? Tidak.

Lebih menyedihkan seorang yang bergelar Tuan Guru memberi lesen hina Islam kepada mereka dengan alasan mereka tidak faham tentang Islam walupun sudah hidup 52 tahun di bumi Islam.

Isu penjualan arak di kawasan majoriti muslim di Selangor belum lagi ditangani timbul pula isu baru menyentuh sensitiviti umat Islam.

Jumaat lepas bantahan penduduk seksyen 23 terhadap pembinaan kuil di kawasan majorirti (90%) muslim telah mendapat kecaman hebat daripada masyarakat tidak mengira parti.

Mereka menolak semangat kepartian dan bersatu mengecam penduduk sedangkan penduduk mempertahankan hak mereka!

PKR mengeluarkan kenyataan mengutuk bantahan tersebut,

PKR Kutuk Tindakan Kumpulan Menghina Agama Hindu
By Anwar Ibrahim

-–28 Ogos 2009—Parti Keadilan Rakyat mengutuk sekeras-kerasnya tindakan sekumpulan 50 orang yang kononnya mewakili penduduk Seksyen 23 di Shah Alam yang telah mengarak dan bertindak menghina kepala seekor lembu dalam memprotes isu penempatan semula sebuah kuil Hindu. [blog anwar]

PAS menganggap bantahan itu ajaran sesat,

Mufti perlu betulkan ajaran sesat di Shah Alam-PAS

KUALA LUMPUR, 29 Ogos: Para mufti sepatutnya bertindak segera untuk membetulan ajaran sesat yang menghina Islam serta memalukan umatnya, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Sebarang perbuatan yang mencetuskan provokasi supaya orang lain menghina Islam serta memberikan gambaran yang sangat buruk kepada Islam hakikatnya adalah perbuatan menghina Islam.

"Adakah para pemimpin Umno Selangor tidak terlibat dengan perarakan ajaran sesat yang memberikan gambaran buruk terhadap Islam itu?" soal beliau ketika mengulas penunjuk perasaan yang mengarak dan memijak kepala lembu di Shah Alam. [HRKH]

MIC mengecam bantahan tersebut,

Samy Vellu kecam arak kepala lembu
Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu mengecam tindakan sekumpulan penduduk Seksyen 23 Shah Alam dengan beberapa NGO Melayu mengarak kepala lembu ke bangunan Setiausaha Kerajaan Selangor sebagai membantah idea membina kuil baru Hindu. [Malaysiakini]

NGO MCA mengagap bantahan itu tidak bertamadun.

MCA: It's a barbaric act

MCA NGO Liaison Bureau Chairman Ti Lian Ker said in a statement that the recent act of displaying a cow head and holding the government to ransom is an act of treason and sedition.

“I call upon all political parties to dissociate themselves from such a barbaric act and to condemn this despicable act in the spirit of our coming Independence Day celebrations, “ he said. [MM]

Inilah gambaran awal bila PAKATAN mengambil alih. Jangan terkejut tiba-tiba rumah ibadat agama lain hendak dibina di kawasan perumahan anda kerana ada satu keluarga bukan Islam, dan jika anda bantah, anda extremist anda racist!

Harap pangkah masuk syurga tapi dapat kuil.

PAKATAN belum berkuasa tetapi orang Melayu sudah dianak tiri.

8 comments:

AnTi AljUbuRi said...

Tak tahu nak kata apa dah, kalau pak lebai pun dah sanggup jadi barua kafir!!!

Mau rasa aku kapak kepala dia orang ..

Anonymous said...

depa buat apa dgn kepala lembu tu??
gulai ka sup ..? sup lidah ok gak

orangkampung said...

apa punya sial lah pakatan haram ni...yang melayu sama bersekongkol dengan keling barua hindu ni..

Kalau orang Melayu islam buat bantahan kata sesat...tapi yang korang bagi buat kuil kat tempat kawasan orang Islam tu tak sesat ke?

Jenis pemimpin pembangkang ni umpama talam bermuka-muka...

Tak patut lagi kita orang melayu hormatkan pemimpin PR lagi lah...

Aku dah meluat tengok perangai munafik mereka ni...

Tang orang bukan Islam hina Islam mereka senyap...Tapi bila memperjuangkan nasib melayu dan Islam mereka senyap!!!!!!

Aku benci korang.....

Aku lahanat Korang....

Mungkin korang PAS dan PKR ni ada anak haram kot....

sebab tu perangai korang macam perangai anak tak sah taraf!!!!!!!

Jeffry said...

AISEYMENN ANTI..KASI AKU CHAN PIJAK2 DLU LA KEPALE ANUWAR, LEPAS TU MAMPUZ, LEPAS TU SI KHALID SAMAD DAN SETERUSNYE HEHEHE

Dollah said...

Najib tak masuk dalam list ker... sbb dia pun tak setuju. Memang ngko nie pengampu ler!...

YANG GAMBI said...

Salam ramadhan dan Kemerdekaan,

Itulah ulama, lebai-lebai dalam PKR dan PAS, bila kena batang hidung kaum kerabat sepakatan, mereka kutuk UMNO macam nak gila sasau.

Bila UMNO bantah, DAP hina Islam dan ulama, PAS dan Melayu PKR lebih gila kutuk UMNO....

Begitulah kalau orang Melayu mengunakan agama Islam untuk mendapatkan kuasa......

Dee said...

Salam Jumah..

Nmpk nya kita tak lekang dek isu2 hangat dan panas.Belum lagi redah isu yg lain timbul pulak isu baru "demo kepala lembu". Isu yg agak sensetif ini jika ditangan dari awal lagi dgn pijak oleh Pemimpin PR sudah tentu insiden ini tidak akan berlaku

Ini lah kepincangan dan kelemahan kepimpinan PR mentadbir kerajaan negeri seperti Selangor..Kegagalan PR seoleh meluluskan sesuatu dasar secara terburu buru tnpa memikirkan kesan buruk baiknya kpd masyarakat setempat hasil perlaksaan dasar tersebut.. Apka akn jadi?? Ketidak puasan hati masyarakat setempat tercetus,Masyarat memberontak dan kini seakan berlaku pergeseran kaum.

PR gagal mengimbangi keperluan masyarakat majmuk.PR gagal memimpin dan mengatasi sensitiviti antara kaum.Pemimpin PR ini nyata tidak berkelibar dan tidak memiliki ciri kepemimpinan yg tulen,tidak memahami aspirasi dlm konteks "Kepimpinan dlm keperbagaian masyarakat masjmuk".tidak menjiwai dlm ertikata pemimpin berjiwa rakyat.

PR gagal memberikan khidmat terbaik kpd masyarat sebagaimana layaknya seorg bergelar pemimpin kerana ketiadaan pengelaman dan ketidakmampuan mentadir negeri seperti selangor. PR telah gagal mentadbir negeri Selangor..

Tentang Husam yg menyatakan demo smbil menjinjing kepala lembu dikatakan ajaran sesat.?? Adakah Husam ini waras atau pengidap "down syndrome".?? Adakah Husam ini tidak dpt membezakan diantara demo protes dan ritual keagamaan.Mereka itu dah jelas berdemo untuk memprotes atau membantah pembinaan kuil di sek 23 S.alam..Bagaimana pula penyokong Pas dan PKR yg berarak beramai ramai ditengah jln raya sambil mengusung replika keranda masa PRP P.Pauh masa Anwar bertanding thn sudah ?? Mungkin kerana perlakuan itu dilakukan oleh PR maka ianya layak dipanggil jihad. Kalau dilakukan oleh individu tertentu dan tidak mewakli PR maka ia nya dipanggil sesat..

Corak pemikiran seperti Husam dan seangkatan dgnnya dlm PAS kalau diberi peluang mentadbir negara mungkin kita akan menyaksikan demo jlnan setiap hari..keadaan "chaos" pasti berlaku jika otak tahap 3 siku segerti Husam ini diberi peluang..

Wassalam dan selamat berpuasa.

Junah said...

Salam Brothers selamat berpuasa,

Dol, oklah DS Najib pun sama termasuk perangkap DAP PAKATAN, nnt anuwar balik batalkan projek xpasal2 anuwar jd hero lak.

Popular Posts 30

Blog Archive