Followers

Saturday, November 21, 2009

ANWAR, NIK AZIZ DAN SIS 500 TOKOH MUSLIM BERPENGARUH

Anwar Dan Nik Aziz Tersenarai Antara 500 Tokoh Muslim Paling Berpengaruh Dunia
post info
By Anwar Ibrahim

The Royal Islamic Strategic Studies Center untuk pertama kalinya menerbitkan buku “The 500 Most Influential Muslims In The World” tahun 2009.

Nama Anwar Ibrahim turut disenaraikan di dalam lis 450 “Honourable Mention” di dalam pencapaian di bidang masing-masing dan diantara tokoh Islam yang signifikan di dalam dunia. Nama Anwar Ibrahim tersenarai di bidang politik berserta dengan nama Tun Dr Mahathir Mohammad tetapi nama Mahathir tidak disenaraikan di dalam “Honorable Mention”.

Dua orang pemimpin SIS yang kerap menimbulkan kontroversi dan pendokong Islam liberal di kalangan feminis, Sharifah Aljeffri dan Zaynah Anwar juga disenaraikan. [blog anwar]

Apa sumbangan anwar? Kalau nak di bandingkan dengan Tun Dr Mahathir jauh langit dengan bumi.

Dah tu SIS pun ada? Betul ke buku ni?

8 comments:

Arif Omar said...

semua mereka tu sampah

Anonymous said...

buku tiga suku. gelaran yg dilobby.

Anonymous said...

500 tokoh yang terpengaruh : satu kaki jubur dan satu lagi yang pakai serban menyesatkan umat islam dan perasuah
SIS - tong sampah

YANG GAMBI said...

Junah, dia orang ini memang mudah mendapat publisiti murahan....kalau Nik Aziz bolehlah juga di terima, tapi kalau Anwar....... kah...kah...kah.... tokoh liwat mungkin nombor one.....

PUTRA MERDEKA said...

penulis buku tu giler

Anonymous said...

haritu kat kedai buku kat carefour wngsa maju ada juga terjumpa buku macam ni..tajuk lebih kurang sama..tokoh2 islam yang ape ntah...bahagian depan sume tokoh2 islam yang memang dah terkenal...masuk muka surat belakang2 sikit tetiba ade artikel pasal brader anwar nih...terkejut gak..brader sorg ni hebat sangat ke sampai setaraf ngan tokoh2 yg lain tuh?..ke ni satu cara baru nk tarik penyokong?..x tahu la sebab kalau dari segi periklanan benda ni namanya tarikan minda separa sedar..bila org baca buku ni secara tak langsung dalam minda diorang akan generate satu memori yang menyatakan ketokohan anwar setaraf dengan tokoh2 islam terkenal yang lain..sceara tak langsung orang akan sanjung anwar sebegitu....hanya pandangan sahaja...

pelajar u

Anonymous said...

dah org sejenis macam dia..syok sendiri..kenapa tak letak no 1 je,kan senang nak kira..BINGAI tahap cipan.

by aramak

Junah said...

Salam brothers n sisters,

to pelajar U, jgn takut beri pandangan. nothing personal.

Popular Posts 30