Followers

Tuesday, November 3, 2009

LARANGAN GUNA NAMA ALLAH HARUS DITARIK BALIK: MURSYIDUL AM DAP

Test for 1Malaysia – Najib should ask Cabinet on Wednesday to revoke earlier decision to ban the use of word “Allah” for religions other than Islam

The root problem of the seizure of these Bibles is the earlier decision taken by the Cabinet to ban the use of the word “Allah” for religions other than Islam, although this is a most unreasonable, divisive and even unconstitutional decision as:

1. The term “Allah” was in use long before there was the religion of Islam in the world;

2. The term Allah was used to refer to God by Arabic-speaking Christians before Arabic-speaking Muslims existed; and

3. Malaysia is probably the only nation where the use of the term “Allah” by Christians to refer to their God is prohibited, whereas its use to refer to Christian God has never been prohibited in many countries in the Middle-East and the Americas. [LIM KIT SIANG]







Mungkin pada Tuan Guru Lim, ALLAH itu hanya nama dan tidak ada beza dengan nama-nama lain. Mari kita dengar penjelasan Ust Taib Azamuddin:

"Saya terpanggil untuk bercakap ni bukan di atas bermaksud dengan (bukan atas dasar) kepartian tetapi lebih fokus kepada kesucian Islam itu sendiri.

Allah yang mana yang kita perbincangkan ini? tapi kalau ALLAH SWT yang berkonsepkan tauhid dengan (iaitu) ALLAHU AHAD ALLAHUS SAMAD, dia (ia) tauhid AS SAMADIAH dan taudhid AL AHADIAH yang bergantung rapat dengan yang lain-lain (tauhid) ULUHIYYAH dan RUBUBIYYAH (dan ia) hanya berada pada Islam, dia (ia) tidak ada pada yang lain.

Al quran juga pernah mendedahkan dalam surah at taubah (ayat 30) "Dan orang-orang Yahudi berkata: Uzair itu anak Allah dan orang-orang Nasrani berkata: Al-Masih itu anak Allah."

Daripada penjelasan ringkas ini kita nampak ALLAH yang dimaksudkan oleh yahudi lain (berbeza) daripada ALLAH tauhid kita, ALLAH yang dimaksudkan oleh orang-orang masihi dan orang-orang lain (bukan Islam) adalah lain (berbeza) daripada yang dimaksudkan oleh Islam"-Ust Taib Azamuddin. [RUJUK]

Hmph nasib baik ada Ust Taib, kalau tidak nama ALLAH pun jadi gula-gula nak dapat undi.

3 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..KDG2 TEPIKIR PLAK MCM MANA PAS BLEY MINTAK ORG KAFIR BG TARBIYAH DLM MESJID MCM YG TERJADI KAT KOTA RAJA TU?..ADOIYAIII..PEMIMPIN PAS OTAK DH SENGET 360 DARJAH!!

PUTRA MERDEKA said...

salam bro Junah
Ustaz taib puak ulama dalam PAS yang dikira rasional dan meletakkan agama, bangsa dan negara dalam perjuangan mereka, walaupun perjuangan PAS sia-sia tapi puak ulama ini masih lagi dikira waras, berbanding puak kuda tunggangan anwar aljuburi yang disebut erdogan, puak ini lah yang menggadai dan menjual agama yang diketuai oleh nik aziz untuk memenuhi nafsu politik rakus mereka disamping tuntas mengikut telunjuk tuhan politik mereka iaitu anwar dan DAPig...
terima kasih Junah

YANG GAMBI said...

Salam bro, nasib baik jugalah ada Ust Taib bekas Imam Masjid Negara, kalau nak harapkan Nik Aziz dan geng-geng erdogan PAS mautlah dulu baru dia orang nak bantah, apalagi kalau Anwar yang menjadi batu penghalangnya.....

Sebab itu sekarang ni, ustad-ustad PAS dah jarang beri ceramah agama kat Masjid, sebab dia dah ada ustad-ustad kafir dari DAP dan PKR yang boleh ganti......

Popular Posts 30