Followers

Monday, December 14, 2009

KIT SIANG DAN KETUANAN CINA

Najib should come out with clear-cut statement that 1Malaysia does not mean “Ketuanan Melayu” or “Malay supremacy” and declare that all Malaysians whether Malay, Chinese, Indian, Orang Asli, Kadazan or Iban are all co-owners of Malaysia~ LKS

Sebenarnya dalam perlembagaan sudah mengiktiraf Bumiputra Semenanjung, Sabah dan Sarawak sebagai Tuan, di sini Kit Siang hanya mahu menumpang kasih ingin menyelitkan kaum dari benua lain juga layak menjadi Tuan di Tanah orang.

Sebagai syor tambahan dan pembetulan kepada pernyataan Lim, penduduk yang datang dari benua selain dari kepulauan Melayu tidak harus diberi taraf kerakyatan dan hak mengundi. Tidak kiralah sudah berapa juta tahun mereka tinggal di kepulauan Melayu ini pun dan berapa ramai mereka. Syor khas kepada mereka yang cuba menentang Islam, Sultan dan hak penduduk asal, tambahan lagi berniat mengambil alih Tanah Melayu nusantara ini.

Sebaliknya pelawat dari benua lain ini hanya layak melantik wakil mereka sahaja dan tidak boleh mengambil baahagian dalam PRU. Adalah tidak wajar mereka ini menjadi wakil, wali dan ketua kepada penduduk asal tanah ini, menjadi satu penghinaan kepada penduduk asal apabila seseorang yang berniat jahat terhadap penduduk asal menjadi wali dan wakil mereka.

Melayu, Bumiputra Sabah dan Sarawak bersatu tolak DAP

1 comment:

Jeffry said...

SLM BRO..BTUL TU BRO. DR RIDHUAN TEE PUN ADA ULAS PSL KETUANAN RAKYATNI. MMG RASANYA KITA SBG MELAYU PATUT INSAF DAN SEDAR BILA BANGSA KITA DIPERMAINKAN OLEH PUAK KIASU..ADOIYAIII

Popular Posts 30