Followers

Friday, December 4, 2009

SOAL KATA LKS BOLEH BOHONG


Media Statement by Lim Kit Siang in Petaling Jaya on Friday, 4th December 2009:

Perak DAP convention doormat incident a lesson to all politicians to be particularly mindful about sensitivities of Malaysians in a plural society and the propensity of irresponsible politicians to turn a non-racial issue into a racial one

1. Siapa irresponsible? Dulu isu kepala lembu sekarang Kit tuduh BTN rasis! tiap-tiap hari BTN rasis, BTN rasis, BTN rasis.


The Perak DAP convention doormat incident on Sunday was not the best of political judgment, taste or example.

I was taken by surprise when confronted with the doormat and tried to avoid stepping on the three pictures but not completely with success.

2. Ini tipu punya orang, takkan gambar sikit punya besar tak nampak?! Kalau betul Kit Siang cuba mengelak, kan ada ruang kat sebelah tepi tu (anak panah merah) boleh diambil.


The DAP leadership has learnt from the mistake.

But have the UMNO and Barisan Nasional leaderships learnt any lessons, whether before or after? The answers to both can only be in the negative. [DAP]

3. Penutup, pusing meriam kat UMNO (Islam, Melayu dan pribumi), yang anak kau tu sampai menari buat pose gaban atas gambar Melayu tu apahal?!

Inilah Bapa ketam mithali!

3 comments:

Jeffry said...

KEHKEHKEH..SORRY TOO LATE BABEH. HISTORY HAS BEEN WRITTEN. BAPAK DGN ANAK SAMA BENGONG!. KETURUNAN KOMUNIS. KLU DH KOMUNIS TU TETAP KOMUNIS JUGAK!. KEHKEHKEH HARKKK PTUIHH!

Anonymous said...

Golongan ini jugalah yg mengatakan "langkah mayat mereka dulu kalau nak jadikan negara ini negara Islam".Tapi sedih Bro, orang2 melayu dlm PAS dan PKR masih lagi buta hati dan menyanjung si keparat ini.

ice.

Saya Rakyat Malaysia said...

Dah sah ada chop kasut atas gambar tuh. Kira memang suruh stomp on the pictures lah tuh. Apa lah punya pusing. Macam ni punya orang pun ada orang percaya ka?

Masak lomak jelah ketam-ketam ni.

Popular Posts 30