Followers

Friday, December 31, 2010

KHALID SAMAD MARAH TURUNKAN SALIB

Khalid described the action as a ‘blatant act of religious intolerance’. — File pic

PM owes Christians an apology for aides’ Christmas blunder, says PR
By Debra Chong
December 30, 2010

KUALA LUMPUR, Dec 30 — Pakatan Rakyat (PR) politicians today called on Prime Minister Datuk Seri Najib Razak to take responsibility and publicly apologise for his aides’ gaffe at the Catholic archbishop’s Christmas tea party here last Saturday.

The Malaysian Insider had yesterday reported that Najib’s men had instructed church officials to remove crucifixes and other overt Christian symbols from being displayed at the party grounds in Bukit Nanas before the PM’s visit in their zeal to protect his Islamic credentials.

Hymns and prayers were also barred. [MI]



Pemimpin-pemimpin DAP, PAS dan PKR menggesa Najib agar segera memohon maaf dan menjelaskan pendirian beliau mengenai arahan itu ( mengasingkan unsur agama daripada sambutan perayaan krismas semasa kehadiran DS Najib) atas alasan sebarang kelewatan dikhuatiri boleh menjejaskan hubungan antara kaum yang rapuh.

Pegawai DS Najib meminta pihak gereja mengasingkan sebentar unsur keagamaan semasa DS Najib memenuhi jemputan pihak gereja tersebut. Kerana garis panduan jakim menyarankan orang Islam wajib mengelak perayaan berunsur keagamaan. (orang Islam di cina sampai sekarang merayakan tahun baru cina kerana ianya budaya).

Pihak gereja juga bersetuju dengan syarat-syarat pegawai tersebut. Jika tidak setuju mereka boleh cancel sahaja jemputan DS Najib dan jemput saja Khalid Samad kan, kan? dan pihak gereja tidak pula bising-bising selepas insiden tersebut, Khalid Samad pula yang lebih-lebih.

TG Nik Aziz juga sebelum melawat watt budha memastikan yang perayaan tersebut tiada unsur agama sebaliknya budaya baru beliau turut serta kalau agama beliau kata beliau tolak. Kalau TG Nik Aziz dijemput oleh gereja tersebut pun dia akan buat benda yang sama agaknya, kecualilah Khalid Samad kot.

Thursday, December 30, 2010

ANWAR RUNS PKR LIKE A COMMUNIST PARTY?


Salvo of angry words for Anwar

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim runs Parti Keadilan Rakyat like a communist party, said the member of parliament for Padang Serai N. Gobalakrishnan who has been a staunch supporter of the PKR de facto leader.

"I have been a diehard Anwar supporter for the past 12 years and never spoke negatively of the party. Thus, if I am speaking like this then that means there is a problem."

The exasperated Gobala, as he is known, revealed to the New Straits Times yesterday the extent of Anwar's stranglehold on the party.

Freedom of speech not allowed?

"There's a lot of frustration in the party but there is a gag order, you cannot say anything, you cannot talk. Even within the party we are not allowed to talk.

"So what is the use of being a member of the party?"

Gobalakrishnan, formerly a party vice-president, said members were not allowed to talk to the press, and barred from issuing press statements against any party leaders.

Anwar practices cronyism to the max?

He remains Kulim division chief, but exercises no real power.

"Anwar's men there will dish out the appointment of councillors as he has his own inner circle in Kedah and purposely selects people who work against me.

"This happens not only in my division but almost in all the divisions in the country he (Anwar) does this."

Anwar is a dictator?

He added that there was also talk of Anwar forcing Pas and DAP leaders, being allies of PKR in Pakatan Rakyat, to accept his nominees.

Gobalakrishnan said Anwar was a self-centred person who only cared for himself and those close to him.

"He has an inner circle which includes his friends and (Mohamed) Azmin (Ali) and that is it," said Gobalakrishnan.

Anwar marginalized the Indian?

He had repeatedly urged the party to address several Indian issues including the reopening of the Hindu Sivan Temple in Bukit Gasing as well as the poor estate workers in the Coalfields Estate.

"Every time I raise these issues, Anwar will get angry and challenge me to leave the party and I will say no, I am not going to leave and so, finally, I end up getting fed up with Anwar."

Gobalakrishnan said Anwar never cared about the Indians in PKR even though it was touted as a multi-racial party.

"What has Anwar done for the Indians all these years? He has always been dividing the Indians and making sure we are not strong and united.

"What the British did to the Indians with their divide and rule policy is exactly what Anwar is doing in PKR today."

He added that Anwar was more accommodating of the other races in the party.

"He maintains the old and senior Malay leaders in the party, he wants the Malays to be strong in the party. The Chinese, he makes sure he appoints a credible Chinese politician as vice-president. But when it comes to the Indians he wants to make sure they are weak and this is Anwar's style," he said.

Anwar practices favoritism?

"There are many capable Indian leaders who have been in the party for 10 to 12 years but why must (Anwar) appoint somebody new."

Justifying his outburst at Anwar on Twitter earlier this week, Gobalakrishnan said he was seeking justice and wanted Anwar to rescind the appointment of N. Surendran as a vice-president.

"I don't want any position for myself and I don't want to be appointed to any post. They can appoint another Indian representative who has been a member of the party."

He said PKR's political bureau or disciplinary committee had yet to summon him.

"I hope they call me. I have sent a text message to party president Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail a few days ago but have yet to get a reply.

Wan Azizah is a tunggul kayu?

"But I believe she cannot do anything," he said .

"I will maintain my position and I will fight within Keadilan. I will make sure I get justice.

"Anwar said Parliament did not give him justice in the Apco case by not hearing him, so PKR better hear me and make my case transparent and public."



Read more: Salvo of angry words for Anwar http://www.nst.com.my/nst/articles/6abn/Article/#ixzz19XQ6ONYS

Tuesday, December 28, 2010

DUIT LGE BOLEH BAGI TANAH SORRY



Cabar Guan Eng selesai isu tanah untuk Melayu.

Duit LGE boleh beri, tanah sorry. RM100 ok, RM800 ok, kenduri boleh datang, makan tanpa meja khas boleh, makan tak pakai chop stick pakai tangan boleh, TAPI nampak tanah tak bergrant yang Melayu duduk atau berniaga, cepat-cepat dia hantar notis sama bulldozer. Kenapa ya?

Baik sungguh LGE, tak sombong, TAPI bab tanah dan Melayu berkira sungguh, busuk hati sungguh. Ada kampung warisan Melayu dah duduk lama siapa pun tak kacau, datang LGE nak buat projek IPT kat situ jugakkk, macam tak ada tanah lain, tanah kawasan Cina banyak lagi, kawasan Melayu jugak LGE cari, kenapa ya?

Baru-baru ni beli baju nyaris kena tipu dengan Cina nerd spek besar, RM5. dia ingat kita tak sedaq sebenarnya saja nak test market. Kalau dah nama puak2 ni yang berniaga dan ahli politik, toksah la cuai kalau nak berurusan dengan depa, kena peka selalu, ada saja ruang dia nak katok dia katok biarlah dia baca ayat quran panjang mana pun lagi tak masuk Islam ada la udang di sebalik batu.

Monday, December 27, 2010

SEKUTU PAS TUNJUK AURAT


GEMPAR Zuhaidah Suboh tak bertudung. Apa kata PAS?! :-o

Friday, December 24, 2010

LGE, KAYU DAN MELAYU



Guan Eng didakwa bohong

BUTTERWORTH - Keengganan Ketua Menteri Lim Guan Eng berjumpa dengan satu kumpulan badan bukan kerajaan (NGO) bagi membincangkan isu tanah kubur di Jelutong dengan memberikan alasan kumpulan itu tidak membuat temu janji membuktikan beliau seorang pembohong. [SH]



LGE berdalih, tidak mahu berjumpa NGO Melayu bagi membincangkan isu tanah kubur di jelutong. Itu apek sibuk lawan sama pengilang plastik, dia menemplak NGO (berkaitan alam sekitar) membiarkan dia sorang-sorang mempertahankan kayu (alam sekitar).

Ada apa DAP dengan tanah? Nampak saja tanah tidak bergrant yang berniaga atau tinggal di atas nya pula Melayu, cepat-cepat DAP hantar notis kemudian bulldozer. Ada Melayu tuntut tanah sebab sudah 3 keturunan tinggal atas tanah tersebut atau wakaf mahu jadi tanah kubur, LGE buat-buat tak tahu, berdalih dan beri alasan.

Mana melayu dalam Pakatan, takkan nak tunding jari saja, selesaikan isu Melayu sesama Islam ini. Sebab itu rakyat bagi mandat, bukan suruh tunding jari, suruh selesai masalah. Sampai bila nak basuh berak LGE? at least tunjukkanlah muka tahan busuk sedikit.

Thursday, December 23, 2010

SIAPA BUNUH TBH PETUNJUK BARU


Lima kali kena ugut, sekali kena pukul, dua kali simbah cat

AYER ITAM - Selepas menerima panggilan ugutan, pintu rumah disimbah cat hijau, dipukul sehingga menerima lebih 10 jahitan di muka, semalam nyawa Ketua Pemuda Parti Cinta Malaysia (PCM), Liew Yeow Hooi sekali lagi diancam.

Bukan itu sahaja, keretanya yang diletakkan berhampiran rumah, disimbah cat merah, dipercayai angkara orang sama yang mengugutnya sebelum ini.

Yeow Hooi berkata, ini kali kelima beliau diugut dan diancam selepas pekarangan rumah keluarganya di Padang Tembak, disimbah cat hijau Disember tahun lalu. [SH]

Hanya orang bodoh saja percaya SPRM bunuh saksi pentingnya sendiri, TBH yang bakal pecah lubang DAP kemudian buang mayatnya di hadapan pejabat sendiri.

Wednesday, December 22, 2010

P. PINANG: DAP MULA HILANG SOKONGAN MELAYU



Mansor akui sokongan Melayu Pulau Pinang merosot
Oleh G Manimaran dan Shazwan Mustafa Kamal
December 21, 2010

GEORGE TOWN, 21 Dis – Pakatan Rakyat (PR) mengakui perikatan tiga parti itu berhadapan dengan kemerosotan sokongan orang Melayu berbanding situasi dua tahun lalu, ekoran serangan bertubi-tubi Umno-Barisan Nasional (BN) khususnya di kawasan bandar, kata Datuk Mansor Othman.
[MI]

Faktor sebenar yang Mansor malu mahu gariskan di depan DAP ialah sikap regim DAP yang rasis, chauvanis dan diktator terhadap pribumi Melayu dan peniaga Melayu di mana sejak DAP ambil alih P. Pinang berlaku siri rampas, roboh dan halau besar-besaran sejak 53 tahun yang semuanya melibatkan orang Melayu dan sedikit India manakala tiada kampung atau tempat perniagaan Cina disentuh DAP.

Walaupun dakwaan daif Mansor mengatakan keberkesanan serangan berterusan media perdana tetapi sebenarnya orang Melayu dan India P.Pinang sendiri merasa azab Kg halaman mereka dibeli dengan harga serendah SERATUS ringgit. Arif Ibrahim ahli PAS sendiri mengakui dan mengajak orang ramai turun melihat sendiri nasib pribumi yang di anak tiri regim DAP.

Seterusnya Mansor menamakan beberapa kawasan Melayu yang bakal kembali ke tangan UMNO dan beliau mendakwa tidak risau akan kawasan regim DAP kecuali kawasan Melayu ditandingi regim seperti Sungai Pinang. Apa Mansor maksudkan ini? Tepuk dada tanya selera?

Dah terantuk baru nak terngadah, moga nasi belum jadi bubur.

Monday, December 20, 2010

Roboh Halau Melayu Kampung Teluk Kumbar Dilewatkan



Roboh Halau Melayu Kampung Teluk Kumbar Dilewatkan

PULAU PINANG 19 Dis. - Pemaju Kampung Teluk Kumbar, KL Metro Land Development Sdn. Bhd. (KL Metro) menafikan khabar angin bahawa kerja-kerja merobohkan rumah-rumah di kampung tersebut akan dijalankan esok.

Pengarah Projek KL Metro, Wong Fok Ten berkata, pihaknya tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan mahupun tarikh tertentu kepada penduduk untuk melaksanakan kerja-kerja berkenaan.

Jelas beliau, tindakan untuk merobohkan rumah-rumah di kampung yang berusia lebih 100 tahun itu hanya akan dilaksanakan selepas keputusan mengenainya dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi pada tempoh terdekat. [RUJUK]

Wayang Cina. Berikutan perjumpaan LGE :@) dengan penduduk Kg baru-baru ini, kerja ROBOH DAN HALAU MELAYU itu DITUNDA ke satu tarikh yang lain.

Jika penduduk Kg bijak bermain politik USAHAKAN kerja ROBOH HALAU oleh regim DAP ini hingga PRU13 nanti supaya regim DAP dapat dihalau keluar terlebih dahulu maka mungkin Kg ini boleh DISELAMATKAN.

Sama-samalah kita MENYOKONG usaha kembalikan Pulau Pinang kepada Kedah atau bawa PAS masuk ke Pulau Pinang untuk halau kedua-dua Gerakan dan regim DAP.

Sunday, December 19, 2010

FITNAH 2.1 KE?


gambar hiasan

Teacher held over sodomy
2010/12/14
By Ben Tan
bentan@nst.com.my

JOHOR BARU: A 30-year-old man who was supposed to tutor students on Mathematics was arrested yesterday for "educating" a student about sexual practices.

Read more: Teacher held over sodomy http://www.nst.com.my/nst/articles/14ede/Article/#ixzz1859HpNmP


Dalam kes cikgu tution liwat budak tersebut. Mangsa tidak mendedahkan perbuatan tersebut hingga lepas peperiksaan SPM baru-baru ini dan perbuatan tersebut sudah berlaku sejak 2008. Adakah cikgu tuition ini difitnah kerana tak tahulah masuk lapan kali atau belum tapi dah 3 tahun lah dan juga mangsa tidak lapor polis tetapi lapor kepada bapa dia dulu?

Persoalannya di sini dapatkah puak-puak Pakatan mempertahankan cikgu tuition ini. Haruskah dipanggil suka sama suka atau rogol? Jika Karpal Singh yang menjadi peguam bela dapatkah kes ini diliwat-liwatkan, ditunda-tunda hingga tak tahu bila. Perlukah laporan perubatan ditunjukkan kepada peguam cikgu tersebut. Haruskah dipersoal jika dia tak berak 3 hari? dan warna tahi nya. bagimana pula tunang mangsa jika ada dan spender mereka, begitu pula kisah hidup bapa mangsa harus disensasikan juga ke.

Persoalan yang timbul dari kes ini hampir sama dengan 'fitnah II' ye tak. Kenapa dah tiga tahun baru lapor, maka soalan ulungnya, haruskah kita terima penghakiman mahkamah atau hukum sendiri ikut parti.


Cop claims trial to sodomy
2010/12/14

KLANG: A senior police officer pleaded not guilty in the Sessions Court yesterday to a sodomy charge.

Ruslan Ibrahim, 52, an assistant superintendent of police with the Ulu Kinta General Operations Force, was alleged to have sodomised a 16-year-old schoolboy in the dining hall toilet at the Pandamaran Sports Complex, Klang, at 10.05pm on Dec 27, last year.

Read more: Cop claims trial to sodomy http://www.nst.com.my/nst/articles/14gsa/Article/#ixzz1859WcKby

Friday, December 17, 2010

BILA PAS DAP NAK JOIN KITA TINGGALKAN PKR?


Rakyat dan pihak antarabangsa tentu sudah buka mata, jika jawapan kepada Malaysia yang lebih baik ada pada anwar seperti yang dia sendiri war-warkan, kenapa perlu kepada parti baru seperti KITA dan Barisan Bersatu Borneo yang ditubuhkan oleh bekas-bekas PKR yang bukan calang juga kewibawaannya.

Baru saja ditubuhkan pertandingan umpan katak bermula, khabarnya 5MP pakatan akan lompat masuk KITA. Nampaknya PKR ada penyaing siapa juara umpan katak setelah 16 september melihat kemaluan besar kegagalan kepala sarkas sang anwar Ibrahim mengumpan katak yang cukup lompat masuk sarkasnya.

Sepanjang dua tahun yang kucar kacir adakah PAS dan DAP dalam mencari jalan alternatif memartabatkan perjuangan masing-masing, mungkin beralih arah bergabung dengan parti baru meninggalkan PKR. Bergabung dalam pakatan baru berjuang untuk 'rakyat' dan meninggalkan pakatan lama yang berjuang untuk anwar?

Thursday, December 16, 2010

KALAU TAK SERIUS ANWAR TAK JELAJAH MALAYSIA



Anwar jelajah Malaysia jelas isu Wikileaks
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 13 Dis: Ketika berhadapan dengan pelbagai tuduhan yang dilemparkan melalui Wikileaks, hari ini PKR mengeluarkan jadual penuh ceramah perdana Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan menjelajah ke seluruh negara bermula 14 hingga 19 Disember ini. [Hrkh]


Kalau pendedahan wikileaks tak benar anwar tak akan gelabah semacam sampai nak jelajah seluruh Malaysia 5 hari 5 malam.

Tidak hairanlah sebenarnya selain Singapura, Karpal Singh dan Mat Sabu pun sudah lama tahu aktiviti salah laku moral ini. Sultan Kelantan sudah tarik balik gelaran daripada Ku Li dan Ibrahim Ali tapi Mat Sabu belum tarik balik gelaran Al Juburi daripada anwar, ironik kan?

Tekanan yang diterima anwar akhir ini agak hebat selepas pendedahan wikileaks, bapa Saiful pula jumpa YDP Agung fed up dengan anwar ashik tunda kes, Raja Petra Kamarudin yang selama ini backing anwar PUN mula tukar haluan dan hentam anwar dan Pakatan.

Inilah akibat tipu orang, makbulnya doa mangsa teraniaya. Sedih dengar kisah pemilik Do Re Mi cafe yang diroboh kerajaan DAP Penang. KLIK SINI UNTUK BACA

Wednesday, December 15, 2010

RM100 KAFA DAN GAJI JQAF



Guru KAFA Pulau Pinang pula dapat RM100 lagi

Semua 1,376 guru kelas agama fardhu ain (KAFA) di Pulau Pinang akan menikmati pembayaran khas RM100 sempena Maal Hijrah bermula minggu ini.

2. Apa RM100!? Menyalak sakan Melayu Pakatan penjilat DAP sebab LGE bagi RM100 sempena maal hijrah yang berlaku setahun sekali.

3. Melayu Pakatan mesti tak tau, kerajaan BN wujudkan JQAF yang memberi peluang graduate agama bekerja dengan kerajaan dibayar gaji lebih tinggi daripada guru besar, elaun2, pencen dan kelebihan pinjaman rumah dll yang dinikmati ustaz ustazah ni setiap hari, bulan, tahun sampai mati.

Mata buta ada peluang lagi kalau hati buta habis la...

Tuesday, December 14, 2010

PETUA LKY KEPADA DAP



Cara beli Melayu petua LKY kepada DAP

1. Beri rumah cukup syarat pada mereka, pangsa 30 tingkat, sempit, padat macam setinggan.

2. Bagi duit, serendah RM100 setahun pun orang Melayu dah kelabu mata.

3. Jaga agama dan adat mereka, pakai baju Melayu pergi kenduri, baca satu dua kerat bahasa arab dan jemput mereka baca doa dalam majlis DAP.

Lepas tu orang Melayu akan puji melambung dan boleh dicucuk hidung, tanah mereka atau saudara mereka boleh diambil, tempat cari makan saudara mereka boleh diroboh.

mereka tak akan kisah lagi malah mempertahankan kita. Sebab mereka simple person tidak bercita-cita tinggi sebab tu tak ramai jadi boss (berniaga sendiri).

Kecuali mereka yang nasihat menasihati ke arah kebenaran.

Sunday, December 12, 2010

LKY PUN GELI



Singapura sudah lama tahu aktiviti songsang anwar se awal 1993. Susulan pendedahan wikileaks, perisikan singapura dan australia dapati anwar memang terlibat dalam aktiviti homoseks.

Patutlah Lee Kuan Yew(LKY) dalam lawatannya ke Malaysia pada Jun 2009 tidak bertemu dengan anwar dalam rangka lawatannya.

LKY dalam lawatan ke Pulau Pinang memberi sokongan moral kepada DAP tidak hingin bertemu anwar walaupun anwar kepala dalam membantu DAP menguasai Pulau Pinang.

TG Nik Aziz ialah antara pemimpin Pakatan yang ditemui LKY selain DAP namun tidak pandang anwar.

WIKILEAKS DEDAH ANWAR LAKUKANNYA?



Pendedahan wikileaks - Hasil perisikan Singapura dan Australia dapati anwar Ibrahim memang meliwat.

Wikileaks ialah website yang mendedahkan maklumat klasifikasi sulit sesebuah kerajaan, koporat atau pertubuhan dan merahsiakan identiti pemberi maklumat.

Walaubagaimanapun, anwar menolak dakwaan wiki leaks.

anwar kata, "source polis SB Malaysia, bukti tak ada".



*Rakyat kata, "Bukti ada, nama dia Saiful Bukhari, Rashid dan Rahimi... kantoiii".

Friday, December 10, 2010

PROVOKASI LUAR LAGAKAN BANGSA SERUMPUN


10 Fakta Kebodohan Negara Malaysia

1. Merasa dirinya developed country, padahal GDP/capita hanya 5000 USD(angka inipun sudah dimanipulasi oleh Kerajaan Malaysia), experts memperkirakan angka yg benar adalah sekitar 1500-2000 USD/kapita/tahun.

2. Punya program luar angkasa,tapi tak punya teknologi pembuatan roket.

3. Bangga dengan kemampuan memperkerjakan tenaga kerja asing, sementara uang mereka diperas dikirim ke negara asal pekerja2 tersebut dan banyak warga mereka yg menganggur karena kalah bersaing.

4. Merasa universitas mereka terhebat di Asia.. baru terbuka matanya setelah keluar ranking baru bahwa merekalah yg paling rendah... setara dengan Somalia dan Sudan, agak sedikit di atas University of East Timor saja.

5. Bangga dengan Menara Petronas yang dibangun oleh Korea Selatan.

6. Mengeluarkan banyak uang untuk tourism marketing tapi memukuli dan menyiksa turis yg masuk... mana ada lagi orang yg mau datang.

7. Bangga sebagai negara yg banyak kedatangan turis. Lupanya dia bahwa turis yg masuk ke negaranya sebagian besar adalah orang Singapore yg mengunjungi family dan orang Indonesia yg hendak cari kerja... jadi bukan turis yg sebenar2nya.

8. Tidak bisa memanfaatkan potensi besar bangsa China dan India sebesar2nya karena rasa iri hati sehingga menggunakan NEP dan lain2 policies untuk membatasi perkembangan kekuatan bangsa China dan India.

9. Tidak mampu menciptakan budaya sendiri sejak nenek moyangnya hingga sekarang[/b]. Orang Amerika saja mampu menciptakan budaya sendiri yg berbeda dari orang Eropa.

10. Tingkat buta huruf masih mencapai 17% dari total populasi. [ISA]

Setelah membaca keseluruhannya saya mendapati penulis ini memuji bangsa pendatang dari luar nusantara, dan merendah-rendahkan bangsa serumpun yang datang mencari rezeki di Malaysia.

Hahaha terkantoi, kami di Malaysia tidak emosi dengan permainan ini. Jelas ini cubaan melaga-lagakan bangsa serumpun kami oleh pendatang dari luar benua nusantara ini. Supaya kami marah lalu bersama-sama mencekik bangsa serumpun kami supaya senang singapura menguasai Malaysia seterusnya Indonesia. Itu tak akan berlaku.

Malahan kerajaan Islam Nusantara Umno dan BN akan terus menerus memberi talian hayat kepada bangsa seagama serumpun kami yang datang ke Malaysia mencari rezeki daripada lintah darat yang dulu disembilh sewaktu krisis keewangan 1997 di Indonesia.

Dan juga terus menerus memberi status warganegara dan taraf bumiputra kepada bangsa serumpun kami di depan batang hidung pemimpin DAP kah kah kah.

Thursday, December 9, 2010

SATU SEN PUN TAK PERLU BAYAR-RAYER



Sepatutnya tidak perlu bayar satu sen pun.

GEORGETOWN -

“Jangan kata RM10 juta, RM10,000 pun tidak sepatutnya dibayar kepada Kedah kerana Kerajaan Negeri kini adalah sebuah kerajaan yang diiktiraf dalam Persekutuan Malaysia.

Oleh itu, tiada sebab Kedah nak menuntut semula Pulau Pinang di samping meminta kadar pajakan dinaikkan." - RSN Rayaer, ADUN Seri Delima [SH]

Paria belacan!

bekas penduduk Kg Buah pala menamakan Rayer selain Anwar yang turun berjanji dan menipu penduduk kampung tersebut sebelum mereka dihalau dan rumah merek adiroboh dulu.

Bekas penduduk juga mengadakan demontrasi meminta Rayer berundur kerana menipu hidup-hidup penduduk kg buah pala. kemudiannya beliau tidak lagi turun ke kg buah pala.

Rayer adalah liabiliti dalam kabinet Guan Eng. Demi kelansungan politiknya dia kini bercakap lantang mengenai apa-apa saja isu kerana dia tahu penipu dan orang tak sedar keturunan tak akan bertahan lama dalam dunia politik.

Paria!

Wednesday, December 8, 2010

KEK HITAM BUAT GUAN ENG

Guan Eng terima kek hitam lagi sempena hari lahir beliau yang ke 50

Tiga kek hitam berbentuk hati itu diberikan oleh beberapa NGO iaitu, Persatuan Anak Jati Pulau Pinang, Persatuan Peniaga Komtar, penduduk Kg Genting, Kg Jln Pokok Asam dan bekas penduduk Kg Buah Pala, turut hadir Aminah Abdullah, Presiden Persatuan Kebajikan Insan Mulia.

Kek pertama tertulis, 'selamatkan kg Genting', kek kedua 'selamatkan lot 21/22 (Jelutong) dan kek ketiga daripada persatuan Anak Jati Pulau Pinang.

Kek hitam itu simbolik menyampaikan rasa tidak puas hati penduduk terhadap kepimpinan rasis, chauvanis dan diktator Lim Guan Eng terhadap rakyat Pulau Pinang terutama orang Melayu dan India yang didiskriminasi dan dihalau dari kampung dan tempat cari makan mereka.

Guan Eng dan DAP :@) tak akan lama di Pulau Pinang.

Tuesday, December 7, 2010

RULER SHOULD DROP THE WORD MALAY - Tunku Aziz



Daulat Tuanku!

By Tunku Aziz
My Sinchew
3.12.10

In an article I wrote recently, Rulers for all Malaysians, I had suggested, in a spirit of helpfulness, that their highnesses the rulers should drop the word “Malay” and instead use the more commonly understood title Sultan, for example, of Selangor or Sultan of Kedah as the case may be. [ :@) ]

DAP melalui mulut Tunku Aziz cadang raja buang perkataan Melayu, contoh Raja Melayu jadi Raja Selangor, dengan alasan raja akan menjadi simbol yang lebih menyeluruh kepada semua bangsa di bawah negeri jajahan mereka. Lihatlah cubaan jahat DAP untuk hapus identiti bangsa Melayu di Malaysia sama macam yang telah dibuat di Singapura.

Cuba kita lihat apa yang tinggal pada Melayu dari zaman sebelum merdeka, kalau tak silap hanya Keretapi Tanah Melayu. Tanah Melayu dah jadi Malaysia, Askar Melayu dah jadi Tentera Darat di Raja Malaysia, Bahasa Melayu dah jadi bahasa Malaysia kemudian Melayu kemudian Malaysia kemudian..

Sekarang kenapa tidak Cina saja tukar jadi Melayu, buang bangsa negara asal mereka dan juga bahasa negara asal mereka mememandangkan mereka lahir di sini. Tun mahathir bila ditanya sampai bila Melayu dan bumi putra akan dilayan dengan hak istimewa, beliau kata selagi bangsa bukan Melayu mahu dikaitkan dengan negara asal nenek moyang mereka.

Bukankah dulu salah sebuah parti Melayu sayap kiri pernah cadangkan semua rakyat Malaysia didaftar di bawah kaum Melayu. :-??

Monday, December 6, 2010

GERAKAN MAHU KEMBALI KE P.PINANG? APA KITA NAK BUAT


Gerakan sedia rebut semula P.Pinang
07/11/2010 3:40pm


KUALA LUMPUR 7 Nov.- Parti Gerakan akan bertanding di semua kerusi negeri dan Parlimen yang terlepas daripada tangannya sebelum ini pada pilihan raya umum akan datang, kata presidennya, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon.
[Utusan]

Emph harapan nak lihat P.Pinang kembali kepada Melayu nampaknya layu. Bila Gerakan kalah teruk di P.Pinang. Zahid Hamidi cuba masuk jarum menggunakan alasan tersebut untuk meletakkan lebih banyak kerusi UMNO di P.Pinang justeru merampas semula negeri itu daripada DAP dan mengembalikannya semula kepada Melayu setelah sekian lama dipinjam kepada Gerakan.

Namun dengar saja cadangan Zahid tersebut dengan pantas Gerakan memberi hints kepada BN yang mereka masih mahu negeri tersebut walaupun mereka kalah betul-betul teruk, semua 12 kerusi dan 8/10 kerusi parlimen! Menkesampingkan hints rakyat P.Pinang, "kami tidak mahu Gerakan". Dua generasi perintah PPinang geran tak bagi, dah pakat, bila DAP masuk terus halau dan roboh kampung-kampung Melayu tersebut.

Mengharapkan UMNO sebagai ketua dalam BN untuk mengembalikan P.Pinang kepada suara majoritinya (UMNO) pun tidak mudah seperti yang kita di bawah ini lihat. Mungkin mereka di atas itu terikat dengan perjanjian tertentu demi kebaikan keseluruhannya. Tapi kuasa sebenar terletak di tangan rakyat, jika PAS diperuntukkan lebih banyak kerusi daripada DAP dan PKR di P.Pinang, RAKYAT MAMPU BAWA NEGERI ITU BALIK KEPADA TUAN ASALNYA MELALUI JALAN BARU.

Sunday, December 5, 2010

DEMO AIR MAHASISWA BAKAL DI BAGHALKAN

woi assingment dah buat ke?

Mahasiswa diseru sertai himpunan 'air rakyat'
Hazayani Zakaria


KUALA LUMPUR, 4 Dis: Seluruh mahasiswa khususnya dari Lembah Klang dan Selangor diseru bergabung dengan Persatuan Mahasiswa Anak Selangor (Permasis) dalam Perhimpunan aman "Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat" esok.
[Hrkh]

Mak bapak diorg hantar diorang pergi belajar, pergi kelas, buat assignment, buat study group, pergi library. Bapa dorg tengah kerja tengah panas terik harap anak dorg dapat CGPA yang bagus dan kemahiran yang diperlukan contoh bahasa Inggeris, bahasa Arab, bahasa mandarin, lesen memandu nanti senang dapat kerja dan dapat bantu ayah ibu yang dah tua dah tak larat.

Tapi puak pembangkang asyik-asyik membaghalkan mahasiswa-mahasiswa ni, yang paling sakit hati, mahasiswa Melayu lagi tu. Kenapa tak ajak mahasiswa Cina dan India sekali. Tengok demo anti ISA tahun lepas, penuh muka pelajar Melayu. Sudahlah terganggu pelajaran terpaksa pula beli baju merah, topeng, selendang anti ISA pakai duit PTPTN atau duit rakyat, JPA, tak cukup terpaksa menyusahkan mak bapak pulak.

Tahun lepas ada kes pelajar sekolah menengah kemalangan on the way pergi demo anti ISA, nasib baik hidup, walaubagaimana pun bapanya pun tak tahu dia dipergunakan untuk pergi buat demo. Pembangkang lansung tak fikir perasaan ibu bapa pelajar. Mentang-mentanglah keluar nanti UMNO dan BN akan bantu Melayu dapatkan pekerjaan, nak harapkan PAS kayakan kroni dan menantu adala.

Ni Lim Guan Eng naikkan tarif air di P.Pinang tak nak buat demo ke?

Saturday, December 4, 2010

3gp: KG TELUK KUMBAR BAKAL TINGGAL KENANGAN


Penduduk Kg. Teluk Kumbar bantah

Oleh NURUL HUDA HASSAN
huda.hassan@utusan.com.my

PULAU PINANG 29 Nov. - Lebih 60 penduduk Kampung Teluk Kumbar di sini hari ini berhimpun di pekarangan rumah masing-masing bagi membantah tindakan pemaju untuk meroboh kediaman mereka bagi memberi laluan kepada projek pembinaan hotel.

Semua penduduk berkumpul seawal pukul 9 pagi untuk mempertahankan rumah mereka yang didakwa berasal lebih 100 tahun lalu setelah menerima maklumat kampung mereka akan dirobohkan pemaju,
KL Metro yang hadir diiringi peguam syarikat dan bailif mahkamah.

Lebih menguatkan lagi tindakan meroboh rumah itu akan berlaku, apabila sebuah
jentera meroboh turut kelihatan di pekarangan luar kampung dan kawasan kampung turut dikawal ketat oleh anggota polis dan Unit Tindakan Ringan (LSF). [Rujuk]

Ish ish ish Guan Eng :@) tu baguih la, ni M.... nak pinjam kereta, anytime dia bagi. (Memang la bukan kereta dia, kereta kerajaan negeri, minyak pun dia claim duit kerajaan negeri).

Ish baguih sungguh Guan Eng :@) tu orang panggil makan kenduri tak pernah tolak. (Makan free bukan kena bayaq pun sapa pun mai)

YB J.... dulu nak minta sign cukup susah muka sombong, ni Guang Eng :@) cukup senang nak bagi tanda tangan muka tak penah tak senyum. (Erk... tanam tebu tepi bibir, tu la yg masalah YB UMNO ni, sombong!)

Lagi Penang tak dapat sepenuhnya ke DAP dia akan bekorban apa saja untuk kaburi mata rakyat. Takkan kita tak nampak kalau pun tak percaya akhbar, setiap kebaikkan DAP beri, rakyat kena bayar dengan harga yang cukup mahal, selalunya tanah. Sampai sekarang tidak ada penempatan Cina dan tempat Cina cari makan yang disentuh sepanjang 3 tahun DAP perintah.

Dulu bila BN guna polis, puak pembangkang maki hamun polis dan ada yang panggil polis anjing dan binatang dalam baju biru, sedangkan polis hanya menurut perintah. Tapi bila Guan Eng :@) dan DAP guna polis di Pulau Pinang dalam banyak acara, robohkan Kg Buah Pala, Kg Tg To'kong, Kg Teluk Kumbar, Gerai tempat Melayu cari makan, tak ada suara dari PKR mahupun PAS mengutuk tindakan DAP tersebut.

Dalam banyak-banyak akhbar, hanya Utusan mengenengahkan masalah orang Melayu, nak harapkan suara keadilan ashik bicara pasal anwar, keluarganya dan kroninya, Harakah pula cucuk bagi Melayu berpecah belah dan benci membenci... Isle? Belilah utusan setiap hari, wadah perjuangan bangsa.

Friday, December 3, 2010

UST TANTAWI BAKAL TAK CIUM BAU SYURGA


Ust N Tantawi dalam blognya telah berani menyangkal kelayakan Lim Kit Siang :@) sebagai TPM bila mana TG Nik Aziz telah memberi keredhaannya (tekan sikit dha tu).

Sebelum ini Ust N Tantawi telah menimbulkan kontrovesi apabila menyanggah pendirian Pakatan terutama DAP dengan menyuburkan semula cita-cita hudud apabila secara terbuka menyarankan hudud sebagai jalan penyelesaian pembuangan bayi.

Persoalannya, TG Nik Aziz telah merestui dan meredhai (tekan sikit dha tu) LKS :@) sebagai TPM, berani Ust N Tantawi buat pandai sendiri? Tak cium bau syurga nanti.

Begitu pula hudud dan negara Islam yang sudah berkali-kali di nyatakan pendiriannya oleh Boss Pakatan, DAP bahawa DAP konsisten tolak hudud begitu juga Pakatan kerana mereka sudah sama-sama bersetuju tidak mahu negara Islam dan hukum hudud.

Berani kau Tantawi, nak kena pecat ke, nak jadi macam Zulkifli Nordin? Nak dilabel oleh TG Nik Aziz sebagi pemimpin bermasalah macam Hj Hadi ke?

Soarga di bawah selipar Tok Guru.

Thursday, December 2, 2010

KEDAH HARUS TUNTUT SEMULA P.PINANG


Kedah dicadang tuntut semula Pulau Pinang
ALOR SETAR 1 Dis. – Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK) hari ini mencadangkan supaya Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah kerana negeri tersebut pada asalnya kepunyaan Kedah.

“Setelah negara kita merdeka pada 1957, Pulau Pinang yang dijajah sepatutnya dikembalikan kepada Kedah sepertimana Dinding dan Pangkor dikembalikan kepada Perak.


“Tetapi Pulau Pinang tidak dikembalikan kepada Kedah dan terus dijadikan sebuah negeri yang berasingan,” ujarnya kepada pemberita di sini hari ini.
[Utusan]

Siapa kata Negara majoriti Muslim tidak mungkin dikuasai Cina DAP mubaligh kristian? Apa yang berlaku di Perak ialah petunjuk Allah untuk orang-orang Muslimin bahawa kemungkinan itu ada. Namun petunjuk yang sekejap itu ada yang pandang sepi tidak ambil berat walhal ia adalah gambaran Malaysia bila Lim Kit Siang jadi TPM nanti. :@)

Memang wajar sejarah dijadikan subjek lulus supaya kita terutama Melayu, Bumiputra dan orang asli tidak leka hingga tanah kita ditipu dan diambil oleh kaum pendatang. Lihat sajalah mereka memrintah P.Pinang dari 1959 hingga 2008, mereka tidak beri geran pada kita penduduk asal, 2008 hingga sekarang datang puak lebih hardcore dan bermuka-muka, beri 100 ringgit setahun, tanah yang bernilai berjuta-juta dikebas dan penduduk Melayu dan India miskin berhak dihalau macam pendatang.

Justeru kita orang Melayu, Bumiputra, orang asli dan rakyat Malaysia Patriotik tidak kira bangsa (tidak sokong DAP) harus bersatu menyokong cadang kembalikan P.Pinang kepada Kedah. Diharap ada pihak menubuhkan satu gerakan khusus dan pendaftaran secara on line dan diharap DS Najib jangan buat kenyataan selagi LGE belum supaya tidak terperangkap. Asal tanah balik ke tanah, asal api pulang ke api, asal hak Melayu balik ke Melayu.

Wednesday, December 1, 2010

AGENDA JAHAT KETUANAN RAKYAT



Promote ‘ketuanan rakyat’, Anwar tells Pakatan leaders
By Boo Su-Lyn
November 30, 2010

KUALA LUMPUR, Nov 30 — Datuk Seri Anwar Ibrahim has urged Pakatan Rakyat (PR) leaders to spread a “ketuanan rakyat” (people supremacy) message to voters in states under their control. [MI]

anwar minta Pakatan berdakwah memperkenalkan konsep 'Ketuanan Rakyat' kepada pengundi-pengundi di negeri yang dikuasai DAP/ Pakatan bagi memerangi, menggantikan dan menghapuskan konsep 'Ketuanan Melayu'.

Sedarkah kita agenda jahat di sebalik ketuanan Rakyat dan bahananya kepada Agama, Bangsa dan Tanah Air? Melayu di definisikan di dalam perlembagaan sebagai rakyat yang berbahasa Melayu, berbudaya Melayu dan beragama Islam. Justeru ketuanan Melayu ialah ketuanan Bahasa Melayu, ketuanan Budaya Melayu dan ketuanan agama Islam, yang membawa impak besar kepada bahasa Kebangsaan, budaya nasional dan Agama rasmi dan kelebihan berdakwah.

Umum maklum niat jahat DAP dan PKR yang sudah lama mengidamkan kebenaran memurtadkan orang Melayu secara terang-terangan di bawah konsep pluralisme dan hak asasi manusia. Tidak hairanlah DAP yang didominasi puak-puak Cina pelampau kristian dan begitu juga PKR bila berlaku kes murtad mula memainkan lagu hak asasi dan kebebasan beragama, malahan anwar sendir sewaktu ditemuramah BBC menyatakan pendirian beliau mengenai Lina Joy murtad, anwar menjawab, "Itu hak dia (Lina Joy)".

Jadi apakah maksud ketuanan rakyat dan bahaya yang dibawanya? Jika ketuanan Melayu bermaksud ketuanan bahasa melayu, budaya Melayu dan Agama Islam, maka ketuanan rakyat bermaksud ketuanan bahasa Inggeris, ketuanan budaya sekluar barat dan keagungan semua agama yang dianut rakyat Malaysia. Jika kita tolak ketuanan Melayu bermakna kita sudah tolak kelebihan agama Islam dan menerima semua agama adalah benar di bawah ketuanan rakyat. Justeru memberi ruang untuk orang Melayu, anak dan cucu kita di murtadkan, bunganya sudah ada bila PAS/ PKR benarkan kristian guna nama ALLAH untuk tujuan dakwah mereka.

Suatu hari nanti kita akan menyesal kerana telah menerima konsep licik yang ingin menjatuhkan Islam ini.

Monday, November 29, 2010

OSTAT SUBRA TEGUR MAT NUAR

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir,

agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun". ~K.Subramaniam dari AMK semasa berbahas dalam Kongres Tahunan PKR semalam.

Beliau meminta ahli-ahli PKR berfikir seperti mana ALLAH azza wa jalla menyarankan kita orang Islam supaya berfikir. Berfikir tentang apa? Berfikir tentang budaya songsang dan menyeleweng dari norma kehidupan manusia.

Sungguh menarik Ostat, Ana setuju, sesungguhnya dari sudut budaya, jika ingin melampiaskan nafsu mestilah kepada berlawanan jantina, jangan kan manusia binatang pun tahu akan hal ini secara semula jadi.

Dari sudut agama pun serupa, nafsu mesti dilampiaskan dengan kaum berlawanan jenis, dan agama meletakkan syarat, iaitu mesti kahwin dulu dan menetapkan haram berehem-ehem dengan sesama jenis kahwin atau tidak.

Jika sesuatu perbuatan berlawanan dengan budaya dan agama maka ia dianggap songsang dan menyeleweng. Jadi kepada siapa Ostat Subra tujukan hujah Ostat ini? ;)) Ah pukul anak sindir menantu, sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula.

Semoga Ostat dapat didik mat nuar kembali kejalan yang benar.

PILIHAN 8%


Azmin PKR deputy, Nurul Izzah is veep

Sunday, 28 November 2010 23:21
PETALING JAYA – Azmin Ali has been elected as deputy president of Parti Keadilan Rakyat (PKR) while the eldest daughter of party president Anwar Ibrahim, Nurul Izzah Anwar, was elected as one of the four vice-presidents after receiving the highest number of votes. [MM]

Wah terkejutnya-terkejutnya, :-<

Semuanya mengikut skrip macam wrestling, wayang saja lebih keputusan dah lama ada.

Nepotisme dan kronisme subur, bini, anak, ibu, bapa, kroni menguasai kepimpinan.


Hasil 8% keluar mengundi, ya inilah dia pilihan 8%

Sunday, November 28, 2010

KIT TERUS MAINKAN KENYATAAN ZAHID


Setelah puas kenakan guru-guru Melayu dulu, kini Kit Siang nampaknya betul-betul mengeksploitasi pendapat peribadi DS Zahid Hamidi iaitu bukan Melayu tidak berminat kerjaya tentera adalah tidak patriotik. Rakyat faham bukan Melayu dimaksudkan Zahid ialah puak-puak DAP, pengilat cukai dan towkey-towkey memeras pekerja. Umum tahu bila sebut Melayu sudah merangkumi bumiputra Semenanjung, Sabah dan Sarawak keseluruhannya.

Tapi Kit Siang dengan licik mendefinasikan semula Melayu dengan menyempitkan Melayu kepada Melayu semenanjung dan mengeluarkan dayak dan bumiputra lain. tujuan Kit Siang jelas cuba membangkitkan kemarahan Melayu dari rumpun Melayu yang lain untuk melemahkan rumpun Melayu keseluruhannya. Cerita yang didendangkan dalam blog Kit Siang juga begitu menekan kepada kononnya berlaku diskriminasi melampau di dalam tentera dan polis sedangkan rakyat tahu, tentera dan polis tidak kira bangsa mendapat layan istimewa kerajaan kerana pengorbanan mereka.

Rakyat celik akal harus sedar bahaya DAP dan dakyah mereka untuk melemahkan kita dengan memecah belah Melayu dan saudara bumiputra Sabah dan Sarawak kita yang lain. Tujuan mereka hanya satu, menguasai negara, kekayaan dan menghalau kita dari kampung halaman kita sendiri, lawatlah Pulau Pinang dan bersembanglah dengan penduduk Kg Buah Pala, Kg Tg to'kong, kg Genting, Kg Jln Pokok Asam dll.

Friday, November 26, 2010

DAP -MAN TIPU SIJIL UTK PEROLEH TANAH SABAH?


Query over DAP rep's native cert
2010/11/26

Guna Sijil Anak Negeri untuk peroleh Tanah Bumiputra Sabah

DAP assemblyman for Sri Tanjung, Jimmy Wong, may find himself on the wrong side of the law for using a Native Certificate, or Sijil AnakNegeri, that he was not qualified to hold to apply for a piece of land in Tawau.

An inquiry by a panel, headed by Local Government and Housing Ministrypermanent secretary Datuk Ujang Sulani, found that Wong was not eligibleto hold the Native Certificate, a document to vouch one's Bumiputera status.

A Native Certificate is issued by the Native Courts as a document to confirm the Bumiputera status of Sabahans with mixed parentage when applying for land with a native title in the state.

The question on the status of Wong's Native Certificate was raised byDatuk Samsuddin Yahya (BN-Sekong) when debating the 2011 state budget.

Tidak layak peroleh sijil kerana kedua-dua ibubapa bukan bumiputra

Samsuddin, who had also brought up the issue at the last assembly sitting, had contended that Wong could have hoodwinked the Native Court to obtain the document as both his parents are of Chinese descent.

Sabah Local Government and Housing Minister Datuk Hajiji Noor said the panel's finding had been forwarded to the Kota Kinabalu Native Court for further action and to make a declaration on Wong's status.

"The panel's task is to find out if Wong was eligible for the Native Certificate and it is up to the Native Court to take the next course of action," he said in his winding-up speech.

Wong said he would call a press conference today on the issue.

Read more: Query over DAP rep's native cert
http://www.nst.com.my/nst/articles/23sabah2/Article/#ixzz16O8AqdjW

Thursday, November 25, 2010

PENDATANG DI NEGARA SENDIRI

Perkahwinan Tertangguh-tangguh kerana Tiada MyKad

KANGAR: “Saya menasihati bakal suami supaya mencari gadis lain jika tidak sanggup menunggu saya mendapat kad pengenalan atau MyKad.

“Saya memahami perasaannya yang lama menunggu, malah kami sudah bertunang sejak dua tahun lalu dan beberapa kali menangguhkan proses perkahwinan kerana ketiadaan MyKad,” kata seorang gadis, Shahida Othman, 22, semalam.

12 tahun tunggu MyKad!

Katanya, dia dan tunangnya, seorang anggota tentera di Kem Majidee, Johor, sepatutnya sudah lama melangsungkan perkahwinan dan rancangan untuk berkahwin pada 15 November lalu, juga terbantut kerana gagal mendapatkan MyKad yang dipohon sejak 12 tahun lalu.

“Ayah, Othman Omar, pula menetapkan tarikh baru iaitu Januari ini untuk pernikahan saya, tetapi jika permohonan mendapat MyKad dalam tempoh berkenaan gagal, saya berserah kepada takdir dan rela dilepaskan daripada ikatan pertunangan seterusnya gagal bergelar seorang isteri.

MyKad ditambah sebagai syarat sah nikah

“Jurunikah di sini enggan melangsungkan perkahwinan kerana status saya yang tidak mempunyai pengenalan diri.

“Lebih malang saya digelar gadis tanpa negara walaupun seorang rakyat tempatan dan dibesarkan di Malaysia,” katanya dengan nada sedih ketika ditemui di rumahnya di Wang Kelian, dekat sini.

Shahida yang juga anak kedua daripada empat beradik berkata, kakaknya, Zulzalina, 27, dan dua adiknya berusia 14 dan 10 tahun, mempunyai MyKad dan sijil lahir, cuma dirinya masih tanpa negara selepas ibunya, Shamsiah Desa, 45, melahirkannya di Wang Prachan, Satun, selatan Thailand 22 tahun lalu.

Katanya, dia tidak yakin proses MyKad dapat dikeluarkan pada Januari tahun depan dan berserah kepada Allah yang menetapkan jodoh perkahwinan dan berharap keluarga bakal suaminya terus bersabar.

Tidak dapat sambung belajar walaupun keputusan baik

Shahida berkata, ketiadaan MyKad turut menjejaskan cita-citanya melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi termasuk ke tingkatan enam serta menduduki peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) beberapa tahun lalu.

Bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Raja Puan Muda, Padang Besar itu berkata, atas inisiatif guru, dia dapat menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada 2005 dan memperoleh keputusan baik.

“Selepas keputusan SPM dengan memperoleh lima kepujian, saya terus membatalkan hasrat melanjutkan pelajaran kerana setiap calon perlu mempunyai Mykad untuk menduduki STPM.

Kemungkinan jadi anak dara tua

“Kini masalah sama berulang dan saya bimbang kemungkinan besar menjadi anak dara tua jika gagal mendapatkan MyKad,” katanya yang kini menjadi pembantu kedai makan milik Zulzalina di Wang Kelian.

Shahida hanya bergantung kepada salinan sekeping resit iaitu penerimaan permohonan mendapatkan kad pengenalan yang dikeluarkan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sebagai pengenalan diri dan tidak mampu bergerak jauh kerana bimbang ditahan pihak berkuasa. [HM]

Karenah birokrasi yang menganiaya rakyat... Susah nak jalani kehidupan biasa, tertangguh-tangguh nak berkahwin, terhalang daripada sambung belajar, kalau diberi peluang nasibnya mungkin lebih baik. Akhir sekali yang ambil tahu masalah rakyat ialah wartawan :-w

Wednesday, November 24, 2010

PENANG KOTOR



Persiaran Gurney makin tercemar


PERSIARAN GURNEY – Lokasinya terletak di kawasan yang begitu popular dalam kalangan pelancong, namun tahap kebersihannya amat memalukan.

Tinjauan Sinar Harian mendapati keadaan Pantai Persiaran Gurney yang masih mempunyai pasir begitu kotor dengan adanya sampah termasuk botol arak, plastik makanan ringan dan banyak lagi sampah lain. [SH]

Memang sinonim dengan pengotor. Lepas tikus, sampah, lepas sampah, sampah. Kalau orang tua-tua dulu beli barang daripada depa ni bawa balik mesti cucuq ayaq dulu. Orang la bawa masuk masjid berdakwah kat Jemaah Islam, punya hancing sesetengah Melayu la.

Tapi heran juga Penang dengan Kedah ni macam seiring sejalan pula. Penang naikkan tarif air, Kedah pun ikut naikkan, buat naya kat rakyat. Kedah ada masalah lambakan sampah, Penang pun ikut sama. Rupanya bukan penyakit selsema babi saja yang berjangkit. :-?

Tuesday, November 23, 2010

Karpal warned Pakatan about anwar



"anwar Ibrahim has created enough trouble for the country, anwar Ibrahim harus bertobat", Karpal.

Sunday, November 21, 2010

CINA DAPAT TANAH


Pomelo farmers to get land titles
By CHAN LI LEEN
lileen@thestar.com.my

IPOH: About 70 growers of the popular Tambun pomelo are a step closer to getting titles to the land they and their forefathers have toiled on for the past 40 years.

They are expected to get 99-year lease letters for their orchards from the Perak government today.
Big and juicy: Chin showing some pomeloes at his orchard in Tambun.

Tambun Pomelo Growers Asso­ciation secretary Chin Too Kam said the group was thankful to Mentri Besar Dr Zambry Abd Kadir for making good the promise he made during his visit to their orchards in January. [star]

Beza Melayu memerintah. Melayu memerintah beri tanah walaupun bukan pada bangsanya. Penang diperintah oleh empat generasi parti bukan Melayu tidak menyelesaiankan isu pemilikan tanah Melayu daripada merdeka sampai hari ini.

Malah DAP yang memerintah sekarang mengambil tindakan lebih anjing iaitu menghalau terus Melayu yang sudah berkampung lebih tua daripada Pulau Pinang itu daripada kampung halaman mereka dan merobohkan gerai-gerai punca rezeki Melayu di seluruh Pulau Pinang termasuk gerai penyokong PKR (Padan Muka ;)) ).

DAP tahu 9/10 punca rezeki datang daripada berniaga dan orang Melayu ramai dalam perniagaan makanan, justeru harus ditutup peluang ini biar pun sebesar lubang hidung Kit Siang agar mereka tidak dapat beli rumah di Pulau Pinang.

Kesempatan diambil DAP ini kesinambungan daripada pemerintah sebangsanya dahulu yang tidak memberi geran kepada orang-orang Melayu penduduk asal tanah itu.

Saturday, November 20, 2010

BERANGAN NAK HADIAH NOBEL


“Anwar Ibrahim Pengemudi Alaf 21″

Kenapa bukan PKR pengemudi alaf 21? Pemimpin datang dan pergi, tapi hayat parti atau pertubuhan menjangkau masa mungkin lebih daripada 100 tahun seperti gerakan Zionis yang ditubuhkan pada 1897 (ada teori mengatakan lebih awal).

anwar ni tak ingat mati kah? Adakah dia fikir dia akan hidup sampai 100 tahun? Nazi German (versi Hitler) bertahan hanya berapa tahun 5, 6, 7, 8 tahun? Akhirnya terkubur bersama Hitler. Tapi gerakan Zionis wujud hingga hari ini kerana tidak berpaksi individu.

Zaid, Ezzam, Jenapala, Zahrain sudah menyertai rakyat apabila terbuka mata melihat sendiri PKR ialah parti memperjuangkan agenda peribadi. Dulunya mereka menyertai PKR kerana digula-gulakan demi rakyat akhirnya mereka merasai sendiri pembelaan rakyat tidak ada dalam kamus PKR, yang ada hanya, anwar nak jadi Perdana Menteri.

Atau ada orang berangan nak terima hadiah Nobel :-?

Friday, November 19, 2010

13 MEI DAN MEMALI

Khabarnya anwar akan ke Kedah esok. Sepanjang musim bah di Kedah, anwar berada di mana? Kesian Ustaz Azizan bertungkus lumus seorang diri menyinting seluar membantu mangsa banjir. Kerana penat beliau akhirnya melenting, pukul anak sindir menantu.

Sekarang bila bah surut baru anwar turun ke Kedah untuk mengambil segala credit atas usaha orang lain, di samping mengagali kubur lama, menyubur kebencian menanam perpecahan. Esok pelbagai fitnah akan keluar. Kesian anak muda yang akan ditipu bulat-bulat.

13 Mei ditutup rapat di genggam erat untuk menjaga hati DAP dan mengelak rakyat mengetahui kisah sebenar dalang di sebalik rusuhan. Manakala peristiwa Memali akan dibongkar kembali untuk memecah belah kan orang Melayu dan umat Islam supaya memberi ruang untuk DAP bertakhta luas dan cerah. Itulah sebenar tujuan Pakatan untuk memberi kunci negara kepada DAP dan misi perkauman mereka.

Wednesday, November 17, 2010

FATWA HARAM JUAL TANAH MELAYU APA KATA PAS

Cadangan fatwa haram jual tanah Melayu Pulau Pinang

PULAU PINANG 11 Nov. - Para ulama di negara ini disaran bermuzakarah untuk mengeluarkan fatwa melarang tanah milik orang Melayu di negeri ini dijual kepada bukan Islam.

Ia bertujuan membendung masyarakat itu daripada terus terpinggir akibat pengambilan tanah untuk tujuan pembangunan yang semakin rancak berlaku dewasa ini.

Cadangan itu dilontarkan oleh seorang peserta forum 'Isu Penghakisan Tanah Melayu Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaiannya?' dalam sesi soal jawab dengan ahli panel, di sini malam tadi.

Peserta berkenaan mengambil contoh di Palestin, ulama-ulamanya pernah mengeluarkan fatwa bahawa haram hukumnya menjual tanah orang Palestin atau menjadi orang tengah dalam urusan penjualan itu dalam apa bentuk sekalipun.

Salah seorang ahli panel forum anjuran Yayasan Bina Ilmu Pulau Pinang itu, Mohd. Azmi Abdul Hamid ketika mengulas cadangan peserta itu berkata, ia tidak seharusnya dipandang ringan berikutan kedudukan tanah milik orang Melayu di Pulau Pinang boleh dianggap kritikal. [Utusan]

Aku sokong cadangan ni, Apa kata PAS?

THE ARSENIC


PKR: What doesn't kill you, makes you stronger
5Share

Mariam Mokhtar
Tuesday, 16 November 2010 12:48 [MM]

Yes Mariam, the ARSENIC, it doesn't kill anwar (because it was never there) yet it makes anwar a 'stronger' liar with stronger lies.

Tuesday, November 16, 2010

Dr Zambry diseru bertaubat depan Kaabah

Zambry diseru bertaubat depan Kaabah
Harakahdaily
IPOH, 14 Nov: Dewan Pemuda PAS Perak tetap mahu Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir bertaubat biarpun Mufti negeri itu berpendapat beliau tidak syirik dalam isu meletakkan ancak ke tiang seri rumah baru-baru ini.

Kesempatan bertaubat itu wajar diambil sempena menteri besar Perak itu sedang menunaikan haji di Mekah di hadapan Kaabah. [Hrkh]


Monday, November 15, 2010

KOK MARGINALIZED THE INDIANS?


Kok upset over Murali's outburst

PETALING JAYA: State executive councillor Teresa Kok will lodge a formal complaint with PKR against the party's Puchong branch chairman S. Murali for his outburst during a school visit to resolve a dispute.

"I want the PKR leaders to know how a member of their party behaved towards Subang Jaya Municipal Council president Datuk Adnan Ikshan and me when we visited a demolition site in Puchong on Thursday," she said.

Murali had lashed out at Kok and Adnan when they visited the site at SJKT Castlefield before a scheduled press conference to resolve a dispute involving a temple store there, accusing them of trying to gain cheap publicity.

Kok, who is DAP national organising secretary, said she had remained silent throughout because she did not want to pick a fight with Murali.

"Murali has an issue with me because I dealt directly with the school's board of governors and not with the parent-teacher association, of which his cousin N. Sevanesan is the president.

"Last year, Sevanesan sent out text messages to the public saying that I marginalised the Indians and that I would only defend the Malay and Chinese communities. This is simply not true," she explained.

At the press conference held at another venue on Thursday, Adnan offered an alternative piece of land to the temple to rebuild its store that was demolished on Nov 2.

PKR supreme council member Dr Xavier Jayakumar, who is also a Selangor exco member, described Murali's behaviour as "unacceptable".

"Teresa has reported the matter to us. As the Puchong PKR chairman, he should have set an example on how problems should be resolved, rather than being the problem himself," he said.

Jayakumar said the PKR disciplinary committee would meet on Murali's actions. [the star]

Popular Posts 30

Blog Archive