Followers

Sunday, January 10, 2010

ANWAR KECAM SERANGAN GEREJA TIDAK KECAM ALLAH DIDEFINASI SEMULA



Kenyataan Media: Kecaman Terhadap Serangan Ke Atas Gereja
post info
By Anwar Ibrahim

—KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA—
10hb Januari 2010

Kami mengecam serangan ke atas saudara kami penganut agama Kristian dan ke atas beberapa gereja di Malaysia. Serangan terbaru ke atas All Saints Church di Taiping juga merupakan satu serangan terhadap salah satu warisan negara.

Sebagai sebuah negara kita masih bergelut untuk menjunjung semangat perpaduan yang dicita-citakan oleh pejuang kemerdekaan negara ini. Saya menyeru agar kita semua akur dengan Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan yang menjamin kebebasan beragama dan hak penganut agama-agama itu untuk menjaga hal ehwal agama mereka masing-masing. Ketika ini semangat musyawarah dan dialog mestilah mengatasi suara-suara mereka yang mahu memecah belahkan kerukunan rakyat serta meniup api permusuhan di negara ini. [blog anwar]

Kalau anda nak tahu suara yang dimaksudkan itu ada dalam video di atas. Kalau orang kristian maintain macam dulu, guna nama ALLAH diperingkat dalaman sahaja, tiada siapa akan menceroboh atau membakar gereja.

Tapi ada penghasut supaya mereka go public lalu mengguris perasaan orang-orang lain maka tercetus perkara sebegini.

Sekarang mahu tunding ke mana?

4 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..BIASE LAA DIA NI KLU BAB2 YG BLH MENDTGKAN KEUNTUNGAN PERIBADI DIA SEBAT SMCM. BKN KIRA PSL KEPENTINGAN NEGARA PUN. MMG LAYAK KENE PIJAK2! HARKK PTUIHH!

YANG GAMBI said...

Salam Junah,

Inilah kebijaksanaan 'chameleon' yahudi.....

10 BUDAK HITAM said...

Assalamualaikum saudara,

Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,saya mohon jasa baik saudara untuk letakkan blog saya,

http://10sibudakhitam.blogspot.com/

dalam blog list saudara.Blog saudara juga telah saya masukkan dalam list saya agar kita dapat sama-sama berkongsi memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

Saya dengan ini juga secara rasminya menjadi followers blog saudara.

Dalam memantapkan ukhwah dan merapatkan saf, harapan saya agar dapat kita sama-sama jadi followers blog dan buktikan pengikut kita lebih ramai bersatu-padu dalam menegakkan agama,bangsa dan negara.Tunjukkan inilah generasi maya yang bersatu dalam perjuangan di alam siber.

Menjadi followers di blog saya di http://10sibudakhitam.blogspot.com, saya dahului dengan ucapan terima kasih.

Salam ukhwah dari 10 Si Budak Hitam..Assalamualaikum.

det said...

jemputan program dialog bersama pemimpin,
sila emailkan nama penuh, no ic, nama blog dan no telefon ke darulehsantoday.blog@gmail.com dengan kadar segera untuk booking tempat duduk.

Popular Posts 30