Followers

Wednesday, July 21, 2010

SESEDAP MULUT MAHFUZ

Dari seorang Guru menceritakan padaku,

Seorang graduate hijau pekat yang kerap maki hamun kerajaan telah memohon melalui kawan bapa saudaranya yang bekerja di Jab Pendidikan untuk masuk ke kursus KPLI yang diwujudkan kerajaan BN untuk membantu graduate yang tiada kerja.

Tak tahulah kerana orang dalam ke tidak namun dapat lah dia masuk dan menjalani kursus tersebut. Namun sudah dasar cermin mata maka perangai tak kenang budi ekstrem itu diteruskan jua. Orang lain pun ada tak puas hati dengan kerajaan juga tapi taklah macam bagus macam dia ni, nampak juga kebaikkan kerajaan.

Baru praktikal di sekolah pun sudah dia tunjuk perangai macam bagus dia tu. Tiap-tiap hari ada saja salah kerajaan nak dihentamnya. Nak dijadikan cerita,waktu dia praktikal di sebuah sekolah menengah, waktu diobserve, class control dia tidak berapa bagus kerana budak-budak buat perangai. Maka marah-marahlah dia ni,

Guru: Kamu main-main, kalau tak lulus SPM kamu nak jadi apa nanti!?

Murid: Nak jadi macam Mahfuz cikgu.

Berderai ketawa satu kelas.

Punya sakit hati sampai bergegar tangan cikgu ni tadi, bertambah sakit hati bila lecturer dia kat belakang pun tunjuk gigi juga.

PAS lebih cerdik tanpa Mahfuz

3 comments:

Jeffry said...

KEHKEHKEH MATPUT SEORG KETUA PENYANGAK DLM KLAS!. SAMPAIKAN ANAK DIA MASUK PUSAT PEMULIHAN. PATUT LA TIAP2 MINGGU KENE REMBAT DGN CIKGU MASE PERHIMPUNAN >|D

hanizam said...

memang lawak mr.bean bro...kalau dah nahkoda kapal pun bodoh, ape lagi kelasinya...

memang banyak berlaku macam tu...kerja dengan kerajaan, kononnya nak cari rezeki halal untuk keluarga, tapi dalam masa yang sama kutuk kerajaan...kutuk tangan beri rezeki padanya..

sabotaj ape yang kerajaan buat...memang juak-juak ni layak dihumban dalam kolam buaya je...kecik-kecik tak mau MAMPUS, dah besar susahkan orang...

Megat Alam Gempita said...

Puak hijau pekat ni jenis tak sedar dek untung, ada peluang yg kerajaan BN sediakan depa rembat, lepas tu maki hamun konon dia hebat.
Patut pun kes ularmak pergi PWTC hari tu dah tau itu majlis UMNO tapi melahap juga, lepas tu kata UMNO menipu ada akai ke lobai muda oii?

Popular Posts 30