Followers

Thursday, August 5, 2010

KIT SIBUK PASAL NAMA ALLAH

The UMNO stand on the “Allah” controversy is untenable and exposes the mockery of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s 1Malaysia slogan and policy. ~LKS

Lim mahu nama Allah untuk kristian sebab kebebasan bersuara. PAS kerana Allah untuk semua. Anwar kerana undi saja. Kenapa Lim sibuk setiap kali isu nama Allah ni, dulu dan sekarang? Apa tujuan dia? Allah untuk semua?

Kalau Allah untuk semua, hairan pula bila Hj Hadi cadang tukar rukun negara daripada kepercayaan kepada tuhan kepada kepercayaan kepada Allah, tiada siapa anwar atau Lim Kit Siang sendiri sahut. Semua pandang sepi. Kenapa?

Macam kata Dr Haron Din, memang ada niat jahat di sebalik usaha ini. Ada udang di sebalik batu. Kalau tidak Lim Kit Siang tak terhegeh-hegeh nak jadi hero setiap kali isu nama ALLAH timbul.

2 comments:

ajijasin said...

sekarang kepala cina rasis chauvinis komunis ni dah ubah taktik nampaknya!
dah main sentimen agama pulak!
apa yg dia heboh sangat dengan kalimah ALLAH ni!
komunis mana ada agama!
kepala cina kapir harbi ni, pergi tokong pun tak pernah!
kat rumah dia, surau kecik warna merah tu, kat dinding kat laman rumah, pun tak dak!
ni kepala cina rasis kapir harbi chauvinis, mana tau pasal tuhan!
dia bukan percaya tuhan!
tuhan tokpekkong pun dia tak percaya!
ni nak bercakap pasal kalimah ALLAH!
pooorrraaaahhhhh!!!!!
pergi mampus sama lu la!
dah tak ada isu la tu!

Anonymous said...

Wahai Melayu dan Penulis, buka lah MINDA...Sembahyang hari2 baca Al Faateha, tapi masih tak FAHAM bahawa Allah bukan untuk Melayu dan Islam tetapi untuk seluruh ALAM...
Seluruh Alam termasuk bintang, cakerawala, gunong2, binatang2, makhluk Allah, Cina, India....

Apa yang jadi masaalah sangat...
Baca TERJEMAHAN Surah AlFaateha yang berbunyi...
Alhamdulillah hirabil Alamin...
yang bermaksud,segala puji bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir seluruh alam...

Bukan nya TUHAN memelihara dan mentadbir MELAYU dan ISLAM sahaja...

Itu sebab Indonesia tidak ada halangan bagi sesiapa mengunakan Kalimah ALLAH...
OOOPSS...Jangan kita fikir kita lagi HEBAT dari Indonesia dalam soal Ugama...

Popular Posts 30