Followers

Wednesday, October 27, 2010

BUDAYA BARING ATAS JALAN MEMBIMBANGKAN



Wanita nekad baring atas jalan

PADANG TEMUSU - Tindakan nekad seorang wanita berbaring di tengah kesibukan lalu lintas di jalan utama Sungai Petani-Tikam Batu dekat Padang Temusu di sini, kecoh Jumaat lalu hingga menyebabkan orang ramai terpaksa menghubungi pihak bertanggungjawab bagi memujuk wanita berkenaan. [SH]

Wanita nekad (dalam BM bermaksud bulatkan hati) baring atas jalan. Inilah tuan-tuan budaya yang di bawa oleh siapa ntah.

Masalah orang Malaysia suka tiru budaya merapu, tak menguntungkan. Budaya elok seperti rajin berfikir, berusaha dan bekerja tak mahu ditiru pula.

Oleh kerana gemar sangat tiru budaya tak untung. Akhirnya jadi hamba DAP di negara dan negeri sendiri. Tanah kena ambil, warung kena runtuh dan nak berniaga LGE sekat. Itulah akibatnya.

4 comments:

Anonymous said...

Tuan,

Apa sudah jadi dengan kes berbaring atas jalan menyekat perjalanan kereta DYMM Sultan Perak semasa BN mengambil alih kerajaan daripada PR. Langsung tiada berita tentang penderhaka perderhaka PAS tersebut. Kalau mereka telah di hukum--mesti keluar di muka hadapan semua suratkhabar supaya orang awam tak buat perkara sedemikian.

Media Cyber said...

langgar je sampai mati. buat jalan jamm. takkan kena tangkap, sebab salah mangsa sendiri yg baring tgh jalan.

Anonymous said...

Dah nak mampoih sangat, pi lah tidoq atas Lebuhraya Utara-Selatan biaq kereta yang laju gelek sampai hancoq. Tidak pun piii.. todoq atas ril keretapi biaq keretapi hantam bagi, hilang semua jasad depa

Awat/ nak protes apa kaaa... buat lah cara lain. Pasai apa nak bunuh diri pun nak tunjuk kat orang.

Kita tak kera lah, wanita ka, apa ka, baring atas jalan macam di Padang Temusu tuuuu... peghangai gila.

ddinbunga said...

Salam bro, wanita tu monopous kut, sebab tu terbawa baring atas jalan ingatkan katil diumah.

Popular Posts 30

Blog Archive