Followers

Sunday, October 24, 2010

MANSOR 'DAP' TERIMA SURAT CINTA


Mansor terima ‘surat biadab’

GEORGETOWN - Tidak berpuas hati dengan kenyataan tiga penduduk Kampung Genting yang mendakwa beliau menyuruh mereka minta tolong kepada UMNO bagi menyelesaikan isu pengambilan tanah kampung itu, Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman membidas kumpulan berkenaan dengan menyifatkan dakwaan mereka adalah permainan politik kotor parti lawan. [SH]

"Pi la minta tolong kat UMNO", balasan kepada jawapan bidap ialah kebiadapan lah juga. what do U expect? Takkan kita diherdik kita nak puji pula melambung, tak waraskah?

“Surat yang mereka hantar sangat biadab kerana mengandungi kata-kata kesat. Jika hendak meminta tolong atau pertimbangan daripada Kerajaan Negeri, ia tidak sepatutnya ditulis dengan bahasa macam itu. Antaranya ‘kami sanggup bermandi darah’ dan saya merasakan ini satu kenyataan yang berbaur perkauman.

Mansor terima surat penuh kata-kata kesat dan tandatangan penduduk dalam dakwat merah sebagai balasan atas kebiadapan Mansor sendiri sebenarnya dan juga kebiadapan DAP yang tidak mempedulikan Melayu sebelum memutuskan untuk ambil tanah penduduk.

“Mereka boleh tulis surat dan kita akan bincang serta pertimbangkan tapi ini bukan caranya untuk bermain politik. Surat untuk Kerajaan Negeri perlu ditulis dengan betul dan ia akan dibincang kelak. Saya nak tahu apa motif surat ini ditulis dengan kata-kata kesat dan menggunakan dakwat merah untuk menandatanganinya?

Sekarang mansor mau pusing cerita, perkauman dan etika? Mau bincang? kenapa dulu ambil tanah penduduk tidak berbincang?

5 comments:

Anonymous said...

bukan main garang ye si Mansor Pengkhianat nih dengan orang Melayu.dah kena nasi kangkang dengan Si Lanun Lim Guan Eng tu agaknya

Anonymous said...

Orang dapat kuasa, rambut menyacak, memang lupa bangsa sendiri. dia mati nanti minta Guan Eng serah faihah pada dia.orang melayu lain tak payah.atau minta nuar sedekah fatihah kat dia.

Bingai @ Bangang said...

"Surat yang mereka hantar sangat biadab kerana mengandungi kata-kata kesat. Jika hendak meminta tolong atau pertimbangan daripada Kerajaan Negeri, ia tidak sepatutnya ditulis dengan bahasa macam itu."

hehehe

macam mana pula dengan kata-kata ni "Pi la minta tolong kat UMNO"?

Kan bagus cakap macam ni

"Saya bukan tak nak tolong tapi projek tu sebenarnya dah diluluskan masa pemerintahan BN sahaja. Kami TERPAKSA teruskan juga. Nanti saya bincang dengan Khalifah LGE untuk dapat BELAS EHSAN dia, ya."

Kan manis camtu. kah kah kah

Anonymous said...

semua tanah milik melayu akan diambil atau diusir kalau melayu bukan pemilik.Sama seperti yang berlaku disingapura dahulu.

Sekali lagi dingatkan orang melayu tidak kira fahaman politik pru13 jangan undi pakatan kencing

hanya umno sahaja boleh diharap membantu melayu seperti apa yang telah umno lakukan selama ini.

hangkedee said...

Umno pun 2x5 banyak kitol bertopeng di dalamnya

Popular Posts 30

Blog Archive