Followers

Monday, November 29, 2010

OSTAT SUBRA TEGUR MAT NUAR

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir,

agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun". ~K.Subramaniam dari AMK semasa berbahas dalam Kongres Tahunan PKR semalam.

Beliau meminta ahli-ahli PKR berfikir seperti mana ALLAH azza wa jalla menyarankan kita orang Islam supaya berfikir. Berfikir tentang apa? Berfikir tentang budaya songsang dan menyeleweng dari norma kehidupan manusia.

Sungguh menarik Ostat, Ana setuju, sesungguhnya dari sudut budaya, jika ingin melampiaskan nafsu mestilah kepada berlawanan jantina, jangan kan manusia binatang pun tahu akan hal ini secara semula jadi.

Dari sudut agama pun serupa, nafsu mesti dilampiaskan dengan kaum berlawanan jenis, dan agama meletakkan syarat, iaitu mesti kahwin dulu dan menetapkan haram berehem-ehem dengan sesama jenis kahwin atau tidak.

Jika sesuatu perbuatan berlawanan dengan budaya dan agama maka ia dianggap songsang dan menyeleweng. Jadi kepada siapa Ostat Subra tujukan hujah Ostat ini? ;)) Ah pukul anak sindir menantu, sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula.

Semoga Ostat dapat didik mat nuar kembali kejalan yang benar.

3 comments:

Jeffry said...

PERGHH INI DAH KIRE SIRI KES SURAH AURA II NIH HUHUHUHU

YANG GAMBI said...

Ustaz-Ustaz PAS dah malas nak berceramah agama, jadi digunakanlah Ostad-Ostad macam Subra atau Nga tolong bagi nasihat kat si Nuar Al juburik tu....

ddinbunga said...

SALAM BRO JEFF, NI OSTAT KITAB SURA KAMASUTRA BRO!!!! KAH!!!

Popular Posts 30