Followers

Wednesday, December 22, 2010

P. PINANG: DAP MULA HILANG SOKONGAN MELAYU



Mansor akui sokongan Melayu Pulau Pinang merosot
Oleh G Manimaran dan Shazwan Mustafa Kamal
December 21, 2010

GEORGE TOWN, 21 Dis – Pakatan Rakyat (PR) mengakui perikatan tiga parti itu berhadapan dengan kemerosotan sokongan orang Melayu berbanding situasi dua tahun lalu, ekoran serangan bertubi-tubi Umno-Barisan Nasional (BN) khususnya di kawasan bandar, kata Datuk Mansor Othman.
[MI]

Faktor sebenar yang Mansor malu mahu gariskan di depan DAP ialah sikap regim DAP yang rasis, chauvanis dan diktator terhadap pribumi Melayu dan peniaga Melayu di mana sejak DAP ambil alih P. Pinang berlaku siri rampas, roboh dan halau besar-besaran sejak 53 tahun yang semuanya melibatkan orang Melayu dan sedikit India manakala tiada kampung atau tempat perniagaan Cina disentuh DAP.

Walaupun dakwaan daif Mansor mengatakan keberkesanan serangan berterusan media perdana tetapi sebenarnya orang Melayu dan India P.Pinang sendiri merasa azab Kg halaman mereka dibeli dengan harga serendah SERATUS ringgit. Arif Ibrahim ahli PAS sendiri mengakui dan mengajak orang ramai turun melihat sendiri nasib pribumi yang di anak tiri regim DAP.

Seterusnya Mansor menamakan beberapa kawasan Melayu yang bakal kembali ke tangan UMNO dan beliau mendakwa tidak risau akan kawasan regim DAP kecuali kawasan Melayu ditandingi regim seperti Sungai Pinang. Apa Mansor maksudkan ini? Tepuk dada tanya selera?

Dah terantuk baru nak terngadah, moga nasi belum jadi bubur.

5 comments:

KL BOYZ said...

Salam Perjuangan...Harap dapat dilink blog KL BOYZ disini..
Terima Kasih...
http://klboyzwangsa.blogspot.com

Jeffry said...

SEJAK REJIM ANAK KOMUNIS BERKUASA, MELAYU MAKIN TERPINGGIR. LEPAS TU KAUM INDIA PUN MULA TERSISIH, KAUM CINA LASTTT SKALI. TU PUN MASIH BLH DI KIRE DGN JARI JEK. APE ORG MELAYU PKR PAS MAMPU BUAT SELAIN PEGI SALON DAN DUDUK TEKANGKANG DLM OPIS? HARKKKK PTUIHHH!!

Anonymous said...

Melayu spura,
Saya ni bkn apa cuma nak sekaki pasal tangan org melayu spura dah di potong2.Ini merupakan satu perangkap kerana,kerana berita begini selalu di mainkan oleh parti pemerintah spura dna nanti gula2 akan di berikan supaya undi melayu dapat mereka raih kembali.Saudara kan tau guru mereka ni siapa.Di pulau pinang yg pertama hendak nya org melayu tak kira mamak ke mesti di sedarkan akan apa yg mereka akan hilang jika DAP masih berkuasa.Setelah lebih 2 tahun apa yg org melayu pulau pinang dapat?Cuba bayangkan jika DAP terus berkuasa.Blh jadi azan yg di laungkan di masjid2 suara nya hanya blh di halakan di dalam masjid saja.Ini yg berlaku di singapura alasan nya,DAP tau.WAKE UP you malay jgn sampai kamu hilang pulau kamu seperti kami di sini yg dah kehilangan ....

hangkedee said...

Gurkha Dapig ialah PAS PKR.Ini masaalah paling besar. sudah sedap ketagih jilat pungkoq tak basuh DAPig.

anti bohmau said...

kalau kita sentuh pasal nasib melayu pp, puak2 melayu pr selalu salahkan umno krn kata mrk dah lama umno biar Gerakan menjadi Raja di pp. dah lama melayu terbiar sejak dulu ladi. dah lama tanah2 melayu diambik alih.

pr baru 2 tahun lebih merasa jadi pemerintah pulau tu. jadinya sekarang ni peluang melayu pr nak kasi chance plak ka dap menjadi Raja ! barulah 'fair & square' kata oram putis!!!

bila tak mampu nak tadbir, mrk tala balik ke umno & bn. bukannya nak memulihkan keadaan, memparahkan lagi kedudukan melayu adala. nak buat mcm mana kalau yg diatas tu cina dap chauvinist & paling rasis dlm sejarah!!..

lepas ni jgn harap nak jumpa walau sekangkang tikus sekalipun tanah melayu di pp!! inilah experiment pas & pkr yg paling class gitu...

Popular Posts 30