Followers

Monday, November 29, 2010

OSTAT SUBRA TEGUR MAT NUAR

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir,

agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun". ~K.Subramaniam dari AMK semasa berbahas dalam Kongres Tahunan PKR semalam.

Beliau meminta ahli-ahli PKR berfikir seperti mana ALLAH azza wa jalla menyarankan kita orang Islam supaya berfikir. Berfikir tentang apa? Berfikir tentang budaya songsang dan menyeleweng dari norma kehidupan manusia.

Sungguh menarik Ostat, Ana setuju, sesungguhnya dari sudut budaya, jika ingin melampiaskan nafsu mestilah kepada berlawanan jantina, jangan kan manusia binatang pun tahu akan hal ini secara semula jadi.

Dari sudut agama pun serupa, nafsu mesti dilampiaskan dengan kaum berlawanan jenis, dan agama meletakkan syarat, iaitu mesti kahwin dulu dan menetapkan haram berehem-ehem dengan sesama jenis kahwin atau tidak.

Jika sesuatu perbuatan berlawanan dengan budaya dan agama maka ia dianggap songsang dan menyeleweng. Jadi kepada siapa Ostat Subra tujukan hujah Ostat ini? ;)) Ah pukul anak sindir menantu, sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula.

Semoga Ostat dapat didik mat nuar kembali kejalan yang benar.

PILIHAN 8%


Azmin PKR deputy, Nurul Izzah is veep

Sunday, 28 November 2010 23:21
PETALING JAYA – Azmin Ali has been elected as deputy president of Parti Keadilan Rakyat (PKR) while the eldest daughter of party president Anwar Ibrahim, Nurul Izzah Anwar, was elected as one of the four vice-presidents after receiving the highest number of votes. [MM]

Wah terkejutnya-terkejutnya, :-<

Semuanya mengikut skrip macam wrestling, wayang saja lebih keputusan dah lama ada.

Nepotisme dan kronisme subur, bini, anak, ibu, bapa, kroni menguasai kepimpinan.


Hasil 8% keluar mengundi, ya inilah dia pilihan 8%

Sunday, November 28, 2010

KIT TERUS MAINKAN KENYATAAN ZAHID


Setelah puas kenakan guru-guru Melayu dulu, kini Kit Siang nampaknya betul-betul mengeksploitasi pendapat peribadi DS Zahid Hamidi iaitu bukan Melayu tidak berminat kerjaya tentera adalah tidak patriotik. Rakyat faham bukan Melayu dimaksudkan Zahid ialah puak-puak DAP, pengilat cukai dan towkey-towkey memeras pekerja. Umum tahu bila sebut Melayu sudah merangkumi bumiputra Semenanjung, Sabah dan Sarawak keseluruhannya.

Tapi Kit Siang dengan licik mendefinasikan semula Melayu dengan menyempitkan Melayu kepada Melayu semenanjung dan mengeluarkan dayak dan bumiputra lain. tujuan Kit Siang jelas cuba membangkitkan kemarahan Melayu dari rumpun Melayu yang lain untuk melemahkan rumpun Melayu keseluruhannya. Cerita yang didendangkan dalam blog Kit Siang juga begitu menekan kepada kononnya berlaku diskriminasi melampau di dalam tentera dan polis sedangkan rakyat tahu, tentera dan polis tidak kira bangsa mendapat layan istimewa kerajaan kerana pengorbanan mereka.

Rakyat celik akal harus sedar bahaya DAP dan dakyah mereka untuk melemahkan kita dengan memecah belah Melayu dan saudara bumiputra Sabah dan Sarawak kita yang lain. Tujuan mereka hanya satu, menguasai negara, kekayaan dan menghalau kita dari kampung halaman kita sendiri, lawatlah Pulau Pinang dan bersembanglah dengan penduduk Kg Buah Pala, Kg Tg to'kong, kg Genting, Kg Jln Pokok Asam dll.

Friday, November 26, 2010

DAP -MAN TIPU SIJIL UTK PEROLEH TANAH SABAH?


Query over DAP rep's native cert
2010/11/26

Guna Sijil Anak Negeri untuk peroleh Tanah Bumiputra Sabah

DAP assemblyman for Sri Tanjung, Jimmy Wong, may find himself on the wrong side of the law for using a Native Certificate, or Sijil AnakNegeri, that he was not qualified to hold to apply for a piece of land in Tawau.

An inquiry by a panel, headed by Local Government and Housing Ministrypermanent secretary Datuk Ujang Sulani, found that Wong was not eligibleto hold the Native Certificate, a document to vouch one's Bumiputera status.

A Native Certificate is issued by the Native Courts as a document to confirm the Bumiputera status of Sabahans with mixed parentage when applying for land with a native title in the state.

The question on the status of Wong's Native Certificate was raised byDatuk Samsuddin Yahya (BN-Sekong) when debating the 2011 state budget.

Tidak layak peroleh sijil kerana kedua-dua ibubapa bukan bumiputra

Samsuddin, who had also brought up the issue at the last assembly sitting, had contended that Wong could have hoodwinked the Native Court to obtain the document as both his parents are of Chinese descent.

Sabah Local Government and Housing Minister Datuk Hajiji Noor said the panel's finding had been forwarded to the Kota Kinabalu Native Court for further action and to make a declaration on Wong's status.

"The panel's task is to find out if Wong was eligible for the Native Certificate and it is up to the Native Court to take the next course of action," he said in his winding-up speech.

Wong said he would call a press conference today on the issue.

Read more: Query over DAP rep's native cert
http://www.nst.com.my/nst/articles/23sabah2/Article/#ixzz16O8AqdjW

Thursday, November 25, 2010

PENDATANG DI NEGARA SENDIRI

Perkahwinan Tertangguh-tangguh kerana Tiada MyKad

KANGAR: “Saya menasihati bakal suami supaya mencari gadis lain jika tidak sanggup menunggu saya mendapat kad pengenalan atau MyKad.

“Saya memahami perasaannya yang lama menunggu, malah kami sudah bertunang sejak dua tahun lalu dan beberapa kali menangguhkan proses perkahwinan kerana ketiadaan MyKad,” kata seorang gadis, Shahida Othman, 22, semalam.

12 tahun tunggu MyKad!

Katanya, dia dan tunangnya, seorang anggota tentera di Kem Majidee, Johor, sepatutnya sudah lama melangsungkan perkahwinan dan rancangan untuk berkahwin pada 15 November lalu, juga terbantut kerana gagal mendapatkan MyKad yang dipohon sejak 12 tahun lalu.

“Ayah, Othman Omar, pula menetapkan tarikh baru iaitu Januari ini untuk pernikahan saya, tetapi jika permohonan mendapat MyKad dalam tempoh berkenaan gagal, saya berserah kepada takdir dan rela dilepaskan daripada ikatan pertunangan seterusnya gagal bergelar seorang isteri.

MyKad ditambah sebagai syarat sah nikah

“Jurunikah di sini enggan melangsungkan perkahwinan kerana status saya yang tidak mempunyai pengenalan diri.

“Lebih malang saya digelar gadis tanpa negara walaupun seorang rakyat tempatan dan dibesarkan di Malaysia,” katanya dengan nada sedih ketika ditemui di rumahnya di Wang Kelian, dekat sini.

Shahida yang juga anak kedua daripada empat beradik berkata, kakaknya, Zulzalina, 27, dan dua adiknya berusia 14 dan 10 tahun, mempunyai MyKad dan sijil lahir, cuma dirinya masih tanpa negara selepas ibunya, Shamsiah Desa, 45, melahirkannya di Wang Prachan, Satun, selatan Thailand 22 tahun lalu.

Katanya, dia tidak yakin proses MyKad dapat dikeluarkan pada Januari tahun depan dan berserah kepada Allah yang menetapkan jodoh perkahwinan dan berharap keluarga bakal suaminya terus bersabar.

Tidak dapat sambung belajar walaupun keputusan baik

Shahida berkata, ketiadaan MyKad turut menjejaskan cita-citanya melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi termasuk ke tingkatan enam serta menduduki peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) beberapa tahun lalu.

Bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Raja Puan Muda, Padang Besar itu berkata, atas inisiatif guru, dia dapat menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada 2005 dan memperoleh keputusan baik.

“Selepas keputusan SPM dengan memperoleh lima kepujian, saya terus membatalkan hasrat melanjutkan pelajaran kerana setiap calon perlu mempunyai Mykad untuk menduduki STPM.

Kemungkinan jadi anak dara tua

“Kini masalah sama berulang dan saya bimbang kemungkinan besar menjadi anak dara tua jika gagal mendapatkan MyKad,” katanya yang kini menjadi pembantu kedai makan milik Zulzalina di Wang Kelian.

Shahida hanya bergantung kepada salinan sekeping resit iaitu penerimaan permohonan mendapatkan kad pengenalan yang dikeluarkan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sebagai pengenalan diri dan tidak mampu bergerak jauh kerana bimbang ditahan pihak berkuasa. [HM]

Karenah birokrasi yang menganiaya rakyat... Susah nak jalani kehidupan biasa, tertangguh-tangguh nak berkahwin, terhalang daripada sambung belajar, kalau diberi peluang nasibnya mungkin lebih baik. Akhir sekali yang ambil tahu masalah rakyat ialah wartawan :-w

Wednesday, November 24, 2010

PENANG KOTOR



Persiaran Gurney makin tercemar


PERSIARAN GURNEY – Lokasinya terletak di kawasan yang begitu popular dalam kalangan pelancong, namun tahap kebersihannya amat memalukan.

Tinjauan Sinar Harian mendapati keadaan Pantai Persiaran Gurney yang masih mempunyai pasir begitu kotor dengan adanya sampah termasuk botol arak, plastik makanan ringan dan banyak lagi sampah lain. [SH]

Memang sinonim dengan pengotor. Lepas tikus, sampah, lepas sampah, sampah. Kalau orang tua-tua dulu beli barang daripada depa ni bawa balik mesti cucuq ayaq dulu. Orang la bawa masuk masjid berdakwah kat Jemaah Islam, punya hancing sesetengah Melayu la.

Tapi heran juga Penang dengan Kedah ni macam seiring sejalan pula. Penang naikkan tarif air, Kedah pun ikut naikkan, buat naya kat rakyat. Kedah ada masalah lambakan sampah, Penang pun ikut sama. Rupanya bukan penyakit selsema babi saja yang berjangkit. :-?

Tuesday, November 23, 2010

Karpal warned Pakatan about anwar



"anwar Ibrahim has created enough trouble for the country, anwar Ibrahim harus bertobat", Karpal.

Sunday, November 21, 2010

CINA DAPAT TANAH


Pomelo farmers to get land titles
By CHAN LI LEEN
lileen@thestar.com.my

IPOH: About 70 growers of the popular Tambun pomelo are a step closer to getting titles to the land they and their forefathers have toiled on for the past 40 years.

They are expected to get 99-year lease letters for their orchards from the Perak government today.
Big and juicy: Chin showing some pomeloes at his orchard in Tambun.

Tambun Pomelo Growers Asso­ciation secretary Chin Too Kam said the group was thankful to Mentri Besar Dr Zambry Abd Kadir for making good the promise he made during his visit to their orchards in January. [star]

Beza Melayu memerintah. Melayu memerintah beri tanah walaupun bukan pada bangsanya. Penang diperintah oleh empat generasi parti bukan Melayu tidak menyelesaiankan isu pemilikan tanah Melayu daripada merdeka sampai hari ini.

Malah DAP yang memerintah sekarang mengambil tindakan lebih anjing iaitu menghalau terus Melayu yang sudah berkampung lebih tua daripada Pulau Pinang itu daripada kampung halaman mereka dan merobohkan gerai-gerai punca rezeki Melayu di seluruh Pulau Pinang termasuk gerai penyokong PKR (Padan Muka ;)) ).

DAP tahu 9/10 punca rezeki datang daripada berniaga dan orang Melayu ramai dalam perniagaan makanan, justeru harus ditutup peluang ini biar pun sebesar lubang hidung Kit Siang agar mereka tidak dapat beli rumah di Pulau Pinang.

Kesempatan diambil DAP ini kesinambungan daripada pemerintah sebangsanya dahulu yang tidak memberi geran kepada orang-orang Melayu penduduk asal tanah itu.

Saturday, November 20, 2010

BERANGAN NAK HADIAH NOBEL


“Anwar Ibrahim Pengemudi Alaf 21″

Kenapa bukan PKR pengemudi alaf 21? Pemimpin datang dan pergi, tapi hayat parti atau pertubuhan menjangkau masa mungkin lebih daripada 100 tahun seperti gerakan Zionis yang ditubuhkan pada 1897 (ada teori mengatakan lebih awal).

anwar ni tak ingat mati kah? Adakah dia fikir dia akan hidup sampai 100 tahun? Nazi German (versi Hitler) bertahan hanya berapa tahun 5, 6, 7, 8 tahun? Akhirnya terkubur bersama Hitler. Tapi gerakan Zionis wujud hingga hari ini kerana tidak berpaksi individu.

Zaid, Ezzam, Jenapala, Zahrain sudah menyertai rakyat apabila terbuka mata melihat sendiri PKR ialah parti memperjuangkan agenda peribadi. Dulunya mereka menyertai PKR kerana digula-gulakan demi rakyat akhirnya mereka merasai sendiri pembelaan rakyat tidak ada dalam kamus PKR, yang ada hanya, anwar nak jadi Perdana Menteri.

Atau ada orang berangan nak terima hadiah Nobel :-?

Friday, November 19, 2010

13 MEI DAN MEMALI

Khabarnya anwar akan ke Kedah esok. Sepanjang musim bah di Kedah, anwar berada di mana? Kesian Ustaz Azizan bertungkus lumus seorang diri menyinting seluar membantu mangsa banjir. Kerana penat beliau akhirnya melenting, pukul anak sindir menantu.

Sekarang bila bah surut baru anwar turun ke Kedah untuk mengambil segala credit atas usaha orang lain, di samping mengagali kubur lama, menyubur kebencian menanam perpecahan. Esok pelbagai fitnah akan keluar. Kesian anak muda yang akan ditipu bulat-bulat.

13 Mei ditutup rapat di genggam erat untuk menjaga hati DAP dan mengelak rakyat mengetahui kisah sebenar dalang di sebalik rusuhan. Manakala peristiwa Memali akan dibongkar kembali untuk memecah belah kan orang Melayu dan umat Islam supaya memberi ruang untuk DAP bertakhta luas dan cerah. Itulah sebenar tujuan Pakatan untuk memberi kunci negara kepada DAP dan misi perkauman mereka.

Wednesday, November 17, 2010

FATWA HARAM JUAL TANAH MELAYU APA KATA PAS

Cadangan fatwa haram jual tanah Melayu Pulau Pinang

PULAU PINANG 11 Nov. - Para ulama di negara ini disaran bermuzakarah untuk mengeluarkan fatwa melarang tanah milik orang Melayu di negeri ini dijual kepada bukan Islam.

Ia bertujuan membendung masyarakat itu daripada terus terpinggir akibat pengambilan tanah untuk tujuan pembangunan yang semakin rancak berlaku dewasa ini.

Cadangan itu dilontarkan oleh seorang peserta forum 'Isu Penghakisan Tanah Melayu Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaiannya?' dalam sesi soal jawab dengan ahli panel, di sini malam tadi.

Peserta berkenaan mengambil contoh di Palestin, ulama-ulamanya pernah mengeluarkan fatwa bahawa haram hukumnya menjual tanah orang Palestin atau menjadi orang tengah dalam urusan penjualan itu dalam apa bentuk sekalipun.

Salah seorang ahli panel forum anjuran Yayasan Bina Ilmu Pulau Pinang itu, Mohd. Azmi Abdul Hamid ketika mengulas cadangan peserta itu berkata, ia tidak seharusnya dipandang ringan berikutan kedudukan tanah milik orang Melayu di Pulau Pinang boleh dianggap kritikal. [Utusan]

Aku sokong cadangan ni, Apa kata PAS?

THE ARSENIC


PKR: What doesn't kill you, makes you stronger
5Share

Mariam Mokhtar
Tuesday, 16 November 2010 12:48 [MM]

Yes Mariam, the ARSENIC, it doesn't kill anwar (because it was never there) yet it makes anwar a 'stronger' liar with stronger lies.

Tuesday, November 16, 2010

Dr Zambry diseru bertaubat depan Kaabah

Zambry diseru bertaubat depan Kaabah
Harakahdaily
IPOH, 14 Nov: Dewan Pemuda PAS Perak tetap mahu Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir bertaubat biarpun Mufti negeri itu berpendapat beliau tidak syirik dalam isu meletakkan ancak ke tiang seri rumah baru-baru ini.

Kesempatan bertaubat itu wajar diambil sempena menteri besar Perak itu sedang menunaikan haji di Mekah di hadapan Kaabah. [Hrkh]


Monday, November 15, 2010

KOK MARGINALIZED THE INDIANS?


Kok upset over Murali's outburst

PETALING JAYA: State executive councillor Teresa Kok will lodge a formal complaint with PKR against the party's Puchong branch chairman S. Murali for his outburst during a school visit to resolve a dispute.

"I want the PKR leaders to know how a member of their party behaved towards Subang Jaya Municipal Council president Datuk Adnan Ikshan and me when we visited a demolition site in Puchong on Thursday," she said.

Murali had lashed out at Kok and Adnan when they visited the site at SJKT Castlefield before a scheduled press conference to resolve a dispute involving a temple store there, accusing them of trying to gain cheap publicity.

Kok, who is DAP national organising secretary, said she had remained silent throughout because she did not want to pick a fight with Murali.

"Murali has an issue with me because I dealt directly with the school's board of governors and not with the parent-teacher association, of which his cousin N. Sevanesan is the president.

"Last year, Sevanesan sent out text messages to the public saying that I marginalised the Indians and that I would only defend the Malay and Chinese communities. This is simply not true," she explained.

At the press conference held at another venue on Thursday, Adnan offered an alternative piece of land to the temple to rebuild its store that was demolished on Nov 2.

PKR supreme council member Dr Xavier Jayakumar, who is also a Selangor exco member, described Murali's behaviour as "unacceptable".

"Teresa has reported the matter to us. As the Puchong PKR chairman, he should have set an example on how problems should be resolved, rather than being the problem himself," he said.

Jayakumar said the PKR disciplinary committee would meet on Murali's actions. [the star]

Sunday, November 14, 2010

PEMAJU TAJA GUAN ENG KE AUSTRALIA?


Hilmi questions state govt's competency
2010/11/09

PENANG: Acting opposition leader Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya yesterday ruffled some feathers when he raised several contentious issues and questioned the DAP administration's competency.
...
He questioned whether there really was zero corruption in the state administration, citing feedback he had received on a recent trip to Australia made by Chief Minister Lim Guan Eng and his delegation of state executive councillors.

"I have heard that the trip was sponsored by some developers. So, where is the CAT (competency, accountability and transparency) governance here? It is all just rhetoric," he said, much to the chagrin of the 29-Pakatan Rakyat assemblymen. [NST]
****

Pemaju mana taja LGE ke Australia?
1. Pemajau Kg Tg To'kong
2. Pemaju Kg Jln Pokok Asam, Kg Binjai dan Kg Tengah
3. Pemaju IPT Balik Pulau.
4. Pemaju Sg Gelugor?

Jumlah pampasan RM20 000, rumah ayam pun tak mampu beli. Takkan tak nampak lagi DAP nak halau Melayu, mana ada rumah RM20 000.

Pengikut Tok Guru tupai halal pun dah marah hingga rantai diri di pintu pagar DUN sebab nasib Melayu tak ada beza dulu dan sekarang lagi teruk ada la.

Demi Melayu, Gerakan dan DAP Lim Guan Eng takut musang, semut api dan anai-anai dua-dua tu harus dihalau dari Pulau Pinang, by hook or by crook, biar PAS perintah Pulau Pinang. Diharap PAS minta kerusi lebih di Pulau Pinang untuk PRU13.

Saturday, November 13, 2010

PAS TAKUT DAP, PENGAKUAN AHLI PAS

Pas P Pinang bermasalah

GEORGETOWN - Pas Pulau Pinang memang ada masalah kerana tidak mahu mengambil tahu masalah orang Melayu dan mempunyai ketua yang tidak buat kerja.

Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Tanjong, Ariff Ibrahim yang mendakwa demikian berkata, beliau terasa dirinya seolah-olah dipergunakan oleh Pas kerana setiap masalah orang Melayu yang dibangkitkan langsung tidak diambil tindakan.

Ariff adalah lelaki yang memanjat dan merantai diri pada pintu pagar bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini minggu lalu.

“Lebih menyedihkan, Pesuruhjaya Pas negeri, Mohd Salleh Man Mat Aji saya tidak nampak peranannya dalam membela nasib orang Melayu dan orang Islam di negeri ini,” dakwanya.

Ariff bagaimanapun mengakui masih menaruh harapan terhadap parti yang disertai sejak 1998 itu.

“Saya minta mereka kembali kepada dasar utama iaitu menolong dan membela nasib orang Melayu. Saya akui Pas Pulau Pinang memang bermasalah dan saya tidak nampak peranan Mohd Salleh dalam parti ini jika nasib orang Melayu masih tidak dibela,” katanya.

Menurutnya, beliau masih bersama Pas kerana ingin menegakkan hak orang Islam di Pulau Pinang.

“Sepanjang saya bersama Pas, saya dapati ada pemimpin yang tolak semua masalah orang Melayu di Pulau Pinang dan ini amat menyedihkan. Sebab itu, saya lebih suka bergerak sendiri kerana agak kecewa dengan keadaan Pas hari ini,” katanya.

Ariff berkata, beliau tidak lagi dijemput menghadiri sebarang aktiviti anjuran parti berikutan kejadian yang berlaku di luar DUN walaupun tempoh perkhidmatannya sebagai ahli jawatankuasa Pas kawasan hanya tamat tahun depan.

“Saya tidak lagi dipanggil untuk menghadiri setiap aktiviti yang dianjurkan parti, mungkin ia ada kena mengena dengan kejadian tempoh hari,” katanya.

“Saya akan tetap meneruskan perjuangan ini bagi membela nasib orang Melayu khususnya yang mengalami masalah isu tanah, gerai dan lain-lain,” katanya.

Menurutnya, sebelum ini banyak isu orang Melayu yang diketengahkannya namun tiada penyelesaian seperti masalah Kafe Do Re Mi, Pak Najib di Kebun Bunga dan gerai orang Melayu yang dirobohkan.

Ditanya sama ada benar beliau adalah ahli Pas yang bermasalah seperti didakwa Mohd Salleh, Ariff tidak menyalahkan ADUN Permatang Pasir itu kerana pemimpin berkenaan memperolehi maklumat yang salah daripada seseorang yang digelar ‘Acob’.

“Khamis lalu, setelah baca surat khabar mengenai kenyataan yang mengatakan saya ahli Pas yang bermasalah, saya terus menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) kepada Mohd Salleh.

“SMS itu berbunyi ‘saya bukan ahli UMNO yang mana bekas ahli UMNO adalah Pengerusi Kariah Jelutong, Mohamed Yusoff Mohamed Noor, fitnah ustaz akan saya tuntut di akhirat jika ustaz tidak minta maaf secara terbuka di surat khabar’.

“Sejam selepas itu, Mohd Salleh membalas SMS saya dengan mengatakan ‘Acob yang kata, kalau bukan, saya minta maaf’. Dengan itu, saya tahu bahawa Mohd Salleh menerima maklumat yang salah dari ahli Pas yang digelar ‘Acob’ dan dalam hal ini, saya tidak salahkan Mohd Salleh kerana percaya dia mendapat maklumat yang salah,” katanya.

Ariff juga menasihati semua orang Melayu negeri itu supaya turun padang melihat sendiri masalah yang berlaku dan jangan hanya mendengar cakapnya sahaja.

“Lihat sendiri adakah yang saya perjuangkan ini benar atau tidak. Siapa yang dizalimi oleh siapa?," katanya. [SH]

Friday, November 12, 2010

EHEM-EHEM Calon Baru Dan Muda Untuk PRU-13: Anwar

Calon Baru Dan Muda Untuk PRU-13: Anwar
post info
By Anwar Ibrahim
Dari TV Selangor

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim merancang untuk meletakkan muka baru dan muda sebagai calon PKR dalam Pilihanraya Umum ke-13.

Berucap pada ceramah yang dianjurkan oleh Persatuan Koresponden Asing Singapura (FCA) di sini hari ini, beliau berkata calon PKR mungkin berumur dalam lingkungan 20-an atau 30-an kerana mereka akan menjadi tarikan kepada pengundi. [blog anwar]

Ehem-ehem... tarikan kepada pengundi? Auwww U ni kelakar la bang nuar hik hik hik ;))

Tuesday, November 9, 2010

BUKAN TAK PATRIOTIK TIDAK MAHU SUBAHAT KATA NIZAR DOL


Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin (PAS-Bukit Gantang) pula berpendapat, kemungkinan bukan Melayu kurang minat menyertai tentera kerana sering berlaku penyelewengan dalam pasukan itu termasuk kes enjin kapal terbang hilang.

"Kenyataan itu bertentangan dengan 1Malaysia. Saya rasa mereka yang bukan Melayu ini tidak mahu terjebak dengan penyelewengan yang berlaku dalam tentera," katanya.
[Hrkh]

Apa punya dol la lu Nizar, 53 tahun merdeka enjin jet hilang tiap-tiap tahun ke? Suci sangat ke dorg tu, meniaga pun kuat menipu, perintah negeri pun menipu.

Memang mereka tak patriotik pun, lagi negara ini tak diperintah DAP, diorg tunggu nak cabut je tu kalau jadi apa-apa kat Malaysia.

Sejarah dah membuktikan, siapa yang pinjamkan tongkang kepada Portugis? Siapa yang buka pintu kota Melaka? Lu memang dol la Nizar, Dol! /:)) /=))

Monday, November 8, 2010

ADAKAH ZAID DILIWAT?


Keputusan tergempar Zaid untuk menarik diri dari bertanding jawatan no 2 PKR dan meletakkan semua jawatan beliau dalam PKR agak mengejutkan. Namun kenyataannya yang mahu terus komited dengan perjuangan pembangkang dan beliau tidak terus menghantar surat letak jawatan dan tarik diri kepada pihak atasan PKR adalah mencurigakan. Pengunguman ini seolah-olah satu sandiwara mahu memancing atau ugutan kepada anwar supaya memberi lebih perhatian kepada beliau.

Nak kata beliau tidak tahu anwar suka main belakang mustahillah pula, sebab beliau pun pernah bersama UMNO dan tahu anwar suka main belakang, bermaksud guna tangan ghaib untuk naikkan proxy anwar dengan cara rasuah, manipulasi dan tipu daya. dan semestinya beliau pun tahu keAdilan dan Rakyat hanya alas kaki anwar untuk jadi perdana menteri. Jadi tidak timbul isu PKR membela isu anwar sahaja bukan isu rakyat dan ke-tidak-adilan dalam PKR kerana PKR memang ditubuhkan untuk anwar, untuk anwar bulat-bulat.

Beliau peguam, anwar hanya apa graduate Bahasa Melayu? Mustahil beliau diliwat anwar begitu sahaja. Erti kata lain sebenarnya Zaid tengah tunggu anwar datang pujuk beliau. Nafsu Zaid dan nafsu anwar sama sahaja mahu naik dengan cepat. Kan kan /:-?

ZAID IBRAHIM QUIT KECEWA DGN 'KEADILAN'?

Withdrawal from Deputy President contest
'
Nov 8, 2010
Category: Press Release
Powered by Translate

I wish to announce my withdrawal as a candidate from the contest of Deputy President of Parti Keadilan Rakyat and my resignation from all posts held in the party.

I was offered to join this party under the belief that I could promote enlightened and progressive politics; nurture and develop principled political values and culture that I consider indispensable to the development of democracy and good governance in this country. I was mistaken.

Over the course of the party elections, events have shown that the leadership actively condones malpractices and electoral fraud to achieve its designed objectives. I am certain that any political party with such hypocritical and false values will not be able to offer meaningful reforms to the people of this country.

I have made this decision because there is no attempt on the part of the party leadership to address the various issues of manipulation and unfair electoral practices, although these issues were raised repeatedly.

I wish to thank all the members who have supported me and placed their faith in the cause of reform. It is of utmost disappointment that I am unable to continue in this flawed election process. I remain committed to the Opposition’s cause and will continue to speak about the issues of the common people. Together, we will continue our unabated struggle towards a better government for the people.

Finally, I hope those adoring fans of Anwar Ibrahim will no longer regard me as a “spoiler” standing in the way of their march to Putrajaya. I wish them well.



ZAID IBRAHIM

MONDAY, 8 NOVEMBER 2010

DEEPAVALI MESSAGE BY LGE

Fruit trees demolished just before harvest
2010/11/04
Adie Suri Zulkefli
adie@nst.com.my

BUKIT MERTAJAM: Seberang Prai Tengah district officers demolished a fruit orchard located on a piece of reserve land belonging to the state Drainage and Irrigation Department yesterday.

The woman who worked the orchard, however, claimed she had verbal approval from the DID to set up the orchard.

A. Kamala Devi, who has been working on the land for the last 12 years, claimed that she was shocked to find the fruit trees were cleared upon arriving on Wednesday morning. ~NST

Roboh-Musnah-Halau-Melayu-India-Melayu-India... Penang, Penang.

Sunday, November 7, 2010

CHONG ENG TUNTUT NOH OMAR DIPECAT


Bila Cina DAP yang langgar Melayu sampai koma mendakwa dirinya dikasari baru-baru ini. Maka riuhlah sekampung Cina-Cina DAP yang lain, dah dasar double standard.

Menyorok di belakang nama rakyat Malaysia Chong Eng mengutuk kekasaran yang berlaku ke atas Cina DAP mabuk, Ng Suee Lim dan menuduh dilakukan oleh UMNO.

Lalu Chong Eng menuntut:

1. Siasatan segera kerana melibatkan Cina DAP mabuk.

2. PM mengutuk (kononnya) keganasan ke atas Cina DAP mabuk tersebut.

3. Parti komponen BN turut serta mengutuk (kononnya) kekerasan ke atas Cina DAP tersebut.

4. Noh Omar dipecat. (minta orang letak jawatan atau dipecat adalah contoh klasik DAP)

Tapi kita jangan lupa bila saksi penting SPRM yang mungkin mendedahkan rahsia DAP dijumpai mati di atas bumbung depan SPRM,

Kedua, seorang lelaki yang membakar gambar LGE ketika demonstrasi telah cedera teruk dipukul dan dikelar di Mak Mandin kemudiannya,

begitu juga Timbalan Pengerusi Persatuan Penduduk Pangsapuri Taman Permai Indah, A. Prakas di ugut bunuh kerana report lif rosak yang akan memalukan kerajaan negeri Pakatan pembangkang. [Rujuk]

1. Kenapa tidak ada suara menuntut siasatan segera?

2. Menuntut Karpal Sigh mengutuk keras perbuatan gangster dan samseng DAP ini?

3. Menuntut barua-barua mereka PAS dan PKR mengutuk kesamsengan dan kegangsteraan DAP ini?

4. Menuntut Eon, Ronnie Liu dan Lim Guan Eng dipecat kerana menggunakan samseng ke atas rakyat!

Dengan sikap double standard begini, bagaimanakah DAP sebagai ketua Pakatan dapat jamin keselamatan kaum bukan Cina seperti Melayu, India, Iban dan Kadazan jika Pakatan memerintah? :@)

Saturday, November 6, 2010

Alhamdulillah; Kemenangan Hebat DAP!!! Takbir!


Alhamdulillah, walaupun penat masih terasa - ana mengucapkan terima kasih kepada kawan-kawan BN yang telah bekerja kuat di Batu Sapi dan Galas. Kita betul-betul gempur Pakatan. Habis semua kita gasak. Tak larat mereka nak berlawan dengan kita. Dengan semangat Badar dan Uhud, kita tawan Galas dan Batu Sapi dengan cukup berkesan.

Berterabur jentera Nik Aziz dan anwar yang entah gigi betul ke tak tu. mesti meratap kalah di Galas dan batu Sapi bagai nak gila. Sebab itulah, dalam Islam kita jangan gila kuasa. Padan muka. Rasakan gelombang rakyat.

* sujud syukur dengan kejayaan BN.

http://penyokongpas.wordpress.com/2010/05/17/alhamdulillah-kemenangan-hebat-dap-takbir/

Dah lama aku nak balas dendam dengan blog barua DAP ni, sampai nak sujud syukur sebab DAP menang kah kah kah amek kau. /b-)

Friday, November 5, 2010

DEEPAVALI: KG BUAH PALA REVISITED


What if DAP and anwar to rule next GE, I ask Jeeva a former residence of Kg Buah Pala. God damn'em to hell, god damn'em all to hell, replied Jeeva suddenly become frenzy. Whoa slow man, just what are U, PAS now, suddenly can condemn someone to hell, i replied with a little giggle.

If anwar and Guan Eng man enough I ought to see them again here, Jeeva added with a bang on the table. I just can't forget the day anwar and DAP came here. They're no more than a bunch of sexual predator who prey on women, giving hope, win their trust than rob those women their life, materially, spiritually and sexually and took off. God damn'em to hell all of them, uttered Jeeva furiously.

Well Jeeva, isn't Deepavali, a symbol of the triumph of good over evil? BN won both Batu Sapi and Galas on Deepavali, isn't it something? Racism is evil, lying is evil, DAP is evil, anwar is evil, evil never wins, never will, I replied.

1 Malaysia, Islam di utama, agama lain terpelihara.

Monday, November 1, 2010

BILA ANWAR MASUK KG CINA

Merujuk kepada kempen anwar di Batu Sapi. Bila anwar masuk Kampung Cina beliau akan jual rasisme dengan melaungkan UMNO perkauman tanpa beliau sedari UMNO tengah berkempen untuk seorang perempuan Cina, Datin Linda Tsen Thau Lin dan PKR yang diketuai oleh anwar sendiri meletakkan seorang Bumiputra. Itulah anwar.

Kenapa beliau tidak cerita isu tanah dan kemudahan asas seperti beliau masuk Kg Melayu? Kerana Cina baik MCA mahupun DAP akan bekerja untuk bangsanya, yang belum ada geran di beri geran tapak rumah atau tempat berniaga, yang ada masalah dokumen diselesaikan dengan segera. Lihat sahaja sewaktu DAP masuk Perak, Kg Baru Cina 999 tahun.

Pulau Pinang yang diperintah oleh MCA, Gerakan, Gerakan terkini DAP yang kita lihat orang Melayu terus tersisih. Berkampung tanpa geran, berniaga atas tanah tanpa geran juga. Dulu semasa MCA, Gerakan, Gerakan orang Melayu walaupun tidak deberi geran masih diberi muka kerana ketuanya UMNO. Masuk saja DAP geran tak diberi dapat notis tanah akan diambil dan ada yang sudah diroboh (gerai-gerai), sudah jatuh ditimpa tangga, terpalit tahi ayam pula.

Apa yang hendak diceritakan di sini kepada penduduk Batu Sapi dan orang-orang Melayu seluruhnya. Pertama anwar tidak akan tunai janji tambah-tambah dalm bab tanah, contoh Kg Beremban, Kg Buah Pala, Kg Tg To'kong dan beberapa Kg lagi akan menyusul. Kedua, Penang, undi UMNO Penang akan jadi harta pusaka Gerakan, Undi PAS atau PKR atau DAP, Penang jadi harta DAP lagi teruk, kerana undi Melayu dipecahkan oleh PKR dan PAS, kecuali PAS mahu jadi majoriti maka haruslah kita undi PAS untuk buat pertama kalinya Penang akan diperintah oleh Melayu.

BILA BOHSIA DAP KATA ORANG PELACUR

Zulkifli dilabel ‘pelacur’ politik

GEORGETOWN - Ahli Parlimen Bebas Kulim/ Bandar Baharu, Zulkifli Noordin dilabel sebagai pelacur politik apabila meletakkan harga dirinya begitu rendah dengan mereka reka fitnah terhadap PKR dan DAP.

Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman berkata, Zulkifli meletakkan harga dirinya ke tahap begitu rendah apabila sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk memburukkan PKR dan DAP di mata masyarakat. [SH]

(*o*) Bila Zul cuba menyelamatkan Islam dan Melayu dengan mendedahkan perjanjian syaitan DAP PKR untuk jual tanah Melayu, ada orang melenting dan meracau dengan kata-kata kesat.

Orang ini selalunya dipergunakan LGE dalam operasi rasisnya, secara offensive, contohnya nak rampas tanah Melayu, atau cekik rezeki orang Melayu maka orang ini dihantar untuk diratah beramai-ramai sambil dirakam gambarnya guna handphone dan di circulate di internet. (o_o)

(o|o)Begitu secara defensive, bila rakyat bangkit menentang dan menyerang LGE maka LGE lari ikut belakang dan tinggalkan orang ini untuk dirantah sekali lagi beramai-ramai sambil gambarnya dirakam guna handphone dan diedar dalam internet.

Dah dasar 'bohsia' DAP.

Dan Segala anak Melayu Jangan Kau BUNUH

Melainkan DOSANYA DERHAKA Kerana segala

Anak Melayu itu Tanah Air mu dan Tanah Bangsa mu

Popular Posts 30