Followers

Tuesday, December 27, 2011

Kalau Anwar Imam Mahdi Maka Kit Siang Santa Clause



"kalu ini berlaku sedara, kalu ini berlaku sedara bermakna pembebasan al aqsa sudah hampir"

"kita hanya perlukan satu lg syarat untuk bebaskan al aqsa"

"apadia?? perlu ada seorang pemimpin yang mampu menyatukan umat islam!! paling tidak menyatukan dunia arab"

"sudah adakah pemimpin itu tuan-tuan??"

"dimana agak agak??"

"apakah muamar gaddafi?tadak salah itu koboi tua sudah xboleh pakai."

"apakah apakah ahmadinejab di iran??lakh dia syiah xboleh jugak"

"apakah turki yang akan lead, akan memimpin dunia islam waktu itu??tdak, zaman turki sudah terlepas sudah berlalu, ya akhi"

"sedara penah dgar tak hadis nabi saw tentang kebangkitan islam di akhir zaman nanti datang dari belah mana??"

"dari belah mana??timur.."

"timur itu dimana, bukan di timor leste!"

"timur itu our region, ini ini timur"

"tapi banyak negara di timur ini"

"apakah di indonesia??bukan"

"singapore??oo jauh"

"brunei??lambat sangat"

"aaa thailand, filipine atau kalau tanya sy?"

"sy kata dia ada di??di malaysia."

"sudah adakah pemimpim itu saudara??"

"tanya sy, sy kata dia sudah ada."

"pemimpin itu sedang disiapkan"

"dia sedang melalui series of trials ujian"

"dia sedang di uji"

"satu peringkat ke satu peringkat"

"y kalau calang calang org menerima ujian itu sudah tentu lllame binasa"

"tetapi, dia seorg y kuat..makin di uji dia makin kuat!"

"dan sekarang ujianya peringkat akhir.."

"ujian kepada pemimpin itu di peringkat akhir, sedara"

"insyallah kalau lepas ujian ini dia akan bangkit memimpin umat"

"dan waktu itu insyallah kita akan meraikan pembebasan al aqsa..pemimpin itu sekarang ini menjadi penasihat kepada beberapa buah negara arab"

"leading arab countries bukan negara arab y miskin miskin"

"negara arab y kaya kaya saudi dubai emirates abu dhabi ya"

"dia menjadi penasihat kepada beberapa buah negara arab"

"dia juga dihormati dibarat dan ditimur"

"dia boleh bercakap soal islam di pentas antarabangsa"

"org hormat pendirianya" "org hormat ketegasannya''

"dan org hormat prinsip agamanya"

"tidak lain tidak bukan"

"sedara anwar ibrahim" ~dari blog mangkuk

Kalau Anwar Imam mahdi maka Lim Kit Siang adalah Santa Clause

Tuesday, December 20, 2011

Friday, December 16, 2011

Dilema Hasan Ali


Lu bikin susah sama LE.A.PI sikalang kita suluh kita punya balua kasi susah sama lu.. wakakaka..

Tuesday, December 13, 2011

PULAU PINANG NEGERINYA BARU

"We have big plan"


MENGENANG MASA DULU
Dec07
2011 73 Comments Written by chedet

Pulau Pinang negerinya baru

Kapten Light menjadi Raja

Bila terkenang zaman dahulu

Duduk mengalir air mata

1. Pantun ini dikarang oleh “tukang karut” pasukan boria di Pulau Pinang di zaman British.

2. Kita jarang mendengar pantun ini sekarang, Tetapi semasa saya masih budak belasan tahun, saya sering mendengarnya. Sedikit sebanyak saya rasa sedih juga. Air mata tidak mengalir tetapi ia menghantui fikiran saya.

3. Orang Melayu Pulau Pinang pada zaman itu sudah hilang kedudukan mereka dalam pulau yang membangun dengan pantas hasil daripada pengisytiharannya sebagai pulau bebas cukai oleh British. Sementara deretan kedai dan rumah batu seperti mahligai diduduki oleh orang lain, mereka, orang Melayu terpaksa pindah melarikan diri daripada pembangunan bandaraya Pulau Pinang kerana tawaran untuk menjual hartanah mereka begitu tinggi, dan mereka semua miskin dan tidak mampu membeli atau menyewa bangunan kedai atau rumah kediaman yang didirikan, selepas menjual tanah mereka.

4. Kemudian apabila pembangunan sampai ke kawasan di mana orang Melayu telah lari, mereka sekali lagi menjual tanah dan berpindah jauh daripada pembangunan.

5. Lama-kelamaan mereka tenggelam dalam masyarakat asing yang semakin bertambah dan mewah. Itulah nasib mereka, menjadi kumpulan orang yang terasing di negeri sendiri. Maka mengalirlah air mata mereka.

6. Sukar bagi mereka yang dilahir di zaman ini, zaman peluang bertLinkimbun-timbun, zaman serba mudah, zaman tersohor bangsa Melayu, zaman kuasa di tangan Melayu, sukar bagi mereka menggambarkan kehidupan orang Pulau Pinang di zaman British.

7. Apa perlunya kita diperingati akan kedudukan orang Melayu Pulau Pinang di zaman itu? Sebenarnya tidak perlu. Setelah mencapai kejayaan, tidak mungkin kita ditimpa nasib orang Melayu Pulau Pinang.

8. Sekali berjaya tetap berjaya, sekali merdeka, tetap merdeka. Bukankah Hang Tuah telah berkata tak akan Melayu hilang di dunia. Ini jaminan yang diberi kepada bangsa Melayu. Kita akan terus Melayu walaupun hanya menjadi pemandu kereta, buruh kasar, budak pejabat. Kita Melayu juga. Tak perlu mengalir air mata. ~Tun Dr Mahathir

Tuesday, November 22, 2011

DAP TIPU STATUS BUMI UNTUK MILIKI TANAH DI SABAH



Row over native status of DAP chairman

Kota Kinabalu: Sabah DAP chairman Jimmy Wong's “native status” came under the spotlight again during the debate on the alleged issuance of fake native certificates at the state assembly sitting here.

In his debate on the state Budget, Sukau assemblyman Datuk Saddi Abdul Rahman had claimed that non-natives who obtained these certificates had used them to buy land in Sabah. Datuk Samsuddin Yahya (BNSekong) asked him to pinpoint the person involved.

Saadi later continued with his speech, saying that some of these dubious native certificate holders had succeeded in duping thousands of people in Kinabatangan by buying native land titles.

“I have documents from the National Registration Department to certify that the parents of the native title holders came from China and had applied for citizenship through the Lahad Datu Registration Office in 1966. They have made hundred of millions by tricking the locals,” he said. ~The Star

~Patut pribumi hidup melarat dan pendatang naik Hummer yang road tax sahaja 15000. Mereka menipu status bumiputra untuk dapatkan tanah Sabah yang kaya balak dan boleh buat tanam sawit di samping bina perumahan dengan harga rumah yang melampau dari semnanjung, di mana mustahil orang bumiputra mampu beli.

Sunday, October 2, 2011

Pay serious attention to tourist safety, Yen Yen urges Penang govt



KUALA LUMPUR: Tourism Minister Datuk Seri Dr Ng Yen Yen has urged the Penang government to pay serious attention to the safety of tourists visiting the state.

The reminder came in the wake of an incident in which a Saudi Arabian tourist, Ali Shamrani, 30, sustained a broken hip and bodily injuries when the jet ski he was riding was hit by another jet ski operated by two Indian nationals at the Batu Feringghi beach in Penang Saturday.

"So, I would like to remind Lim (Penang Chief Minister Lim Guan Eng) not to pokeLink his nose into other state's safety affairs, but instead to mind the safety affairs in Penang first." ~the star

Guan Eng kena tulah!

Sunday, September 25, 2011

LGE DAN LKY



Suatu ketika dulu pada akhir 90an kah, Lee Kwan Yew pernah memburukkan Johor yang katanya tidak selamat kerana banyak berlaku tembak menembak.

Kini, Lim Guan Eng pula memburukkan Johor dengan mengatakan banyak berlaku penculikan.

Kemanakah tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

Thursday, September 22, 2011

ANWAR BERTELOQ SAKAN?



Anwar sendiri pun tak mahu beri keterangan sebagai saksi bagi diri dia sendiri!!!

Dan yang lebih pelik ialah kaum Anwarinas dan Koonyet:2 yang beriya-iya melalak sana sini memaki hamun YAB PM sebagai takde teloq.

Yang Anwar sendiri tak berani bagi keterangan depa kata berteloq sakan!

Dema ni dah kena sawan gila babi ke yop? ~Zul Kulim


Kah kah kah

DAP MOHON MAAF ISU SELESAI


Tukar Jalur Gemilang: Manoharan Mohon Maaf, DAP Anggap Isu Selesai [mstar]

Sekilas babi di goreng dah tahu jantan betinanya, dengar tajuk berita dah boleh agak, angkuhnya DAP, boss PAS ini, kalau kena tang dia.

Tapi kalau tang orang. Cuba kita tengok kembali pengetua yang kononnya mengeluarkan kenyataan rasis, Kit Siang mengungkit semahu-mahunya minta pengetua itu dipecat, lepas tu kes Cina mabuk yang kena sakat di Ulu Selangor pula, Chong Eng bangun minta semua MP mengutuk perbuatan tersebut dan minta DS Najib dan DS Hishamuddin letak jawatan, begitu juga Teressa Kok yang BERAPI dalam parlimen bila perempuan cina kena ketuk ketampi dalam jel, tapi bila kok tahu itu perempuan Melayu dia terus diam seribu bahasa cina. Itu kalau orang buat kat depa.

TAPI, kalau kena tang depa buat kat orang, pijak kepala Melayu, ahli tetap DAP bunuh dan bakar orang, bakar kenderaan SPRM, vandalise surau, senang saja settle, mohon maaf dan anggap isu itu SELESAI!

Wednesday, September 21, 2011

BENDERA MANA?

Jangan biar Pakatan sarkas memerintah Malaysia.

Kalau dulu di Perak semasa diperintah secara proksi oleh DAP mereka berebut nak tukar kereta, nak pakai perdana atau camry, perdana camry, perdana camry. Bercakaran berbulan bulan, sampai di selamatkan kembali Perak dari tangan DAP barulah berhenti

Terbaru mereka sudah menunjukkan bunga-bunga jika jatuh kerajaan Melayu Islam penggal pertama pemerintahan DAP Pakatan mereka akan bercakaran hendak pakai bendera mana? bendera Singapura bendera Malaysia, bendera Singapura bendera Melaysia... konon-konon.

Tuesday, September 20, 2011

AL WUZARA TERSENYUM

Bila DS Najib mengumunkan untuk menghapuskan ISA, antara yang tersenyum selain penyokong pakatan semestinya ayah Pin dan Hajah Al Wuzara wal Pelaq. Selepas ini apa lagi yang boleh menghalangnya daripada terus menghina Islam. Inilah Hasil perjuangan Pakatan selama ini.

Bila berlaku gerakkan halus misionary seperti jamuan di gereja yang dibongkarkan baru-baru ini ada beberapa blog pakatan (penulis Muslim)yang mengambil inisiatif secara bersungguh-sungguh mengalihkan perhatian umum daripada isu tersebut untuk memberi masa puak misionary lolos.

Begitu juga bila pusat memurtadkan anak-anak Islam yang berselindung disebalk pusat tiusyen yang dibongkarkan TV3. Ada penulis pakatan dengan licik mengalihkan isu dengan menghi lite kesilapan nama surau (al musyrikin) dengan sengaja untuk mengalihkan pandangan umum daripada perkara sebenar iaitu penyesatan akidah.

Begitu juga orang kuat akidah dalam pakatan seperti Zulkifli Nordin dengan licik disingkirkan dan ada khabar angin bahwa Hasan Ali juga dalam pejalanan. Menang jadi abu kalah jadi bakar.

Tuesday, January 11, 2011

CERITA DI RUSILA CUBAAN BURUKKAN HJ HADI

Cerita di Rusila

Tuan Songkok Putih, saya terpanggil untuk menulis di sini mengenai isu Aduka Taruna yang dikatakan dipukul di hadapan Masjid Rusila.

Pada hari kejadian, saya terkejut semasa nak pulang ke rumah dengar bising. Saya mengingatkan ini adalah kerja-kerja orang mencuri selipar atau kasut di masjid. Dalam hati saya terlintas, di Masjid Haji Hadi pun ada orang curi kasut!

Saya bergegas ke tempat kejadian dan saya sempat ambil gambar. Harap Tuan Songkok Putih tolong masukkan gambar yang saya serta bersama artikel ini.


Saya juga ada membaca blog dan laman yang mencerca Datok Presiden PAS Haji Hadi dengan pelbagai tuduhan tak berasas dan saya terpanggil untuk menyatakan maklumat kebanyakkan direka cipta sahaja untuk menunjukkan kami khairah yang menadah kitab dan bersolah di sini solah-olah jahat belaka.

Tak ramai orang yang ada pada hari itu. Tak lebih daripada 20 orang sahaja. Tapi ada yang tulis 300 orang dan ada yang tulis lebih daripada 100 orang. Rasanya memang mereka nak jahatkan Tok Guru Haji Hadi semata-mata.

Lagi pun takkan budak kecil yang kepung dan pukul Aduka Taruna. Saya rasa macam perbohongan belaka.

Tengok pada gambar ini, nampak macam tak ada apa-apa sekadar Aduka menyebut berikan saya masa, berikan saya laluan saya nak ke balai polis.

Itu yang saya dengar daripada Mulut budak dalam gambar ini yang dikatakan Aduka.

Rasanya pembaca boleh menilai sendiri. Saya sekadar meyampaikan apa yang saya nampak dan saya ambil gambar.

Saya rasa betul kata Pak Wahab. Lawan ulamak boleh masuk neraka!
Aduka kena belajar kitab baru boleh faham. [Tranungkite Online v11 ]

Cubaan burukkan Hj Hadi yang pro kerajaan perpaduan oleh anak murid TGNA dan pengikut Ustaz Aduka Taruna yang menulis bab Islam berasaskan hawa nafsunya sendiri sampai menghina Siti Aisyah ummul mu'minin isteri nabi SAW dan sahabat Nabi SAW.

Monday, January 10, 2011

KERAJAAN BN YANG ZALIM

Hari ni aku pergi check pelaburan ASB aku. Alangkah terkejutnya dapat dividen dan bonus mencecah ... Alhamdulillah.

Zalim punya kerajaan bagi duit banyak-banyak ni nak buat apa? Terpaksalah aku laburkan dalam AHB pula. Kerajaan Zalim.

PRU13 nanti aku nak undi DAP biar DAP hapuskan semua kelebihan kepada bumiputra yang aku nikmati sekarang. Macam apa berlaku di Penang hari ini, penempatan Cina, penjaja dan restoren Cina tak disentuh. Rumah dan tempat berniaga Melayu, India dan India Muslim (mamak) sahaja kena roboh.

Kerajaan BN Zalim, utamakan aku Muslim dan bumiputra, zalimmm!

DOUBLE STANDARD DALAM ISLE



sumbernya sama dari wikileaks, tapi puak pembangkang mati-mati percaya DS Rais rogol amah manakala mati-mati tidak percaya anwar peliwat.

Mangsa, akhbar detik mengquote bekas amah DS Rais menolak tuduhan rogol tersebut dan mendakwa DS Rais seorang yang berbudi. Manakala, mangsa liwat anwar tampil membuat laporan polis dan mengheret anwar ke mahkamah kerana mahukan keadilan.

Dalam Islam fitnah adalah dilarang, manakala dalam Isle fitnah adalah halal.

Sunday, January 9, 2011

ADUKA TARUNA KENA BELASAH KURUNG

Blogger: I was beaten up at mosque

Cuba inetrview DS Hj Hadi

KUALA TERENGGANU: A blogger claimed he was assaulted and held captive at a mosque after he tried to interview PAS president Datuk Seri Haji Hadi Awang on Friday.

Handphone dirampas dan dia dikurung di masjid

Khairul Nizam Abdul Ghani, who uses the pseudonym Aduka Taruna, said a group of people also seized his handphone and kept him in a room on the first floor of the Rusila mosque in Marang for an hour.

In his police report, Khairul Nizam claimed he was trying to interview Hadi after the prayers but the latter declined.

The blogger said he tried again to corner Hadi outside the mosque, but a man grabbed him from behind and started hitting him.

Others came and also attacked him. The group then escorted him to the room where he was interrogated before being released, he claimed. [star]

Wednesday, January 5, 2011

KEMBALIKAN SUARA MAHASISWA DI SELANGOR

Selangor government ignores student body's plea and proposed politician as chancellor

Tuesday, 04 January 2011 11:42

Khalid ignores student's plea

SHAH ALAM - Beleaguered Selangor Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim seemed to have ignored the demands of Pro-Mahasiswa student group earlier today asking for a non-politician to replace wife of PM, Rosmah Mansor as new chancellor of privately owned Universiti Industri Selangor (UNISEL). Abdul Khalid was quoted as saying that the state government is considering an appropriate political leaders for the position but that a firm decision has yet to be made.

It had been reported that there were calls for Parti Keadilan Rakyat (PKR) president Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail or former PKR deputy president Dr Syed Husin Ali be appointed to the position, which will be effective in February this year.

Rosmah who was appointed Unisel chancellor in February 2006, announced her withdrawal from the post at the university's convocation last November before her contract ends, in order to focus on her Permata programme.


Students want academician not politician

Earlier, the president of the student group, Muhammad Nasir Abu Bakar, told a press conference this morning that they wanted an academician to be appointed chancellor of the state government-owned university.

They suggested Professor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim for the post in view of his wide experience in the academic field and his contributions to nation-building.

Nasir said Unisel students rejected interference by any political party from both sides of the divide on the appointment and in the nation's educational development. -Bernama [MM]


Pakatan lebih berminat membaghalkan mahasiswa-mahasiswa Melayu untuk tujuan perhimpunan, hantar memo, perarakan dan baring atas jalan daripada tujuan asal ibu bapa mereka iaitu menimba ilmu.

Sebuah IPT yang pernah dikaitkan dengan anwar semasa beliau masih menteri keewangan jatuh ke tanga tercorot kerana menjadi lubuk kroni-kroni anwar membeli ijazah dan kelulusan. Hati-hatilah wahai mahasiswa bila DAP memerintah mungkin sudah tiada jawatan-jawatan baru yang akan diwujudkan seperti mana kerajaan BN mewujudkan jawatan-jawatan baru seperti kakitangan kontrak, KPLI, JQAF dan JTK FT17 bagi membantu kita anak-anak Melayu dan bumiputra mendapat kerja.

Jangan jadi Melayu Pulau Pianang hilang tempat tinggal hilang mata pencarian nasi sudah jadi bubur.

Tuesday, January 4, 2011

KE ARAH KERAJAAN SAMSENG

YB, pemilik kedai bertelagah

YB BERTINDAK KASAR TERHADAP PEMILIK RESTORAN ISLAM

GEORGETOWN - Kes kemalangan belum selesai timbul pula masalah lain. Seorang wakil rakyat didakwa bertindak kasar terhadap pemilik restoran yang dikatakan menjadi punca kemalangan antara dua kereta di Gat Lebuh Macallum malam kelmarin.

Insiden itu bermula dengan kemalangan melibatkan dua kereta dan sebuah motosikal berhampiran restoran nasi kandar itu sehingga terlanggar rak televisyen sebelum berlaku pertengkaran kira-kira jam 10.30 malam.

MPPP DIGUNAKAN MENYITA KERUSI MEJA

Pemilik restoran, Syed Kassali Mohamad Aliyar, 42, berkata, keadaan menjadi kecoh apabila kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) bertindak menyita kerusi dan meja miliknya selepas kemalangan itu.

MPPP MERAMPAS KERUSI MEJA DILUAR KEDAI

Menurutnya, beberapa anggota penguat kuasa MPPP dengan dua lori datang merampas berpuluh- puluh kerusi dan meja makan yang diletakkan di luar premisnya kira-kira jam 11 malam.

WAKIL RAKYAT MENGARAH MERAMPAS KERUSI MEJA DALAM KEDAI JUGA

Syed Kassali berkata, keadaan bertambah kecoh apabila seorang wakil rakyat dan beberapa Ahli Majlis MPPP campur tangan dan mengarahkan barang-barang yang terdapat dalam premis turut diangkut.

RAYUAN TIDAK DIENDAHKAN

“Barang-barang yang diletak di luar premis mereka boleh ambil. Tetapi mengapa kerusi, meja dan televisyen dalam restoran pun turut dirampas? Saya merayu supaya perkara ini dibincangkan terlebih dahulu, namun permintaan saya tidak diendahkan,” katanya.

KERUSI MEJA DALAM KEDAI TIADA KAITAN DGN KEMALANGAN

Peniaga itu mendakwa, wakil rakyat berkenaan yang mengarahkan penguat kuasa MPPP mengangkut semua barang miliknya ke dalam lori termasuk yang berada di dalam premis, yang tidak kena mengena dengan kemalangan itu.

PEMILIK DAN PEKRJA DITOLAK (BODY CONTACT)

“Saya dan pekerja merayu kepadanya supaya berbincang dan menghentikan operasi berkenaan namun gagal apabila kami turut ditolak.Tindakan itu benar-benar tidak adil. Dia kata mahu menegakkan undang-undang tapi perbuatan yang dilakukannya bertentangan dengan apa yang dikatakan,” katanya. [SH]

Tengok! Bila samseng memerintah tiada budi bicara dan peri kemanusiaan,

rumah saudara seagama dan orang miskin di roboh, penduduk di halau, tempat saudara seagama mencari makan diroboh dan peniaga dihalau.

Perhimpunan dan bantahan berakhir dengan di simbah cat merah, di ugut dan di pukul.

Pemerintahan ala samseng begini dianggap mencontohi Khalifah Umar Abd Aziz?

Bodoh la kalau ada orang masih percaya kematian TBH tiada kaitan dengan DAP.

Monday, January 3, 2011

SYAIR LUCAH KATA MEREKA

Seorang perempuan daripada kasta kelima yang dulu ayah dan bondanya dibawa masuk penjajah British untuk potong getah dan buat jalan telah menghina syair nasihat Raja Ali Haji dengan mendakwa Syair Siti Sianah adalah lucah dan tidak sesuai untuk murid tingkatan empat. Rungutannya itu diketengahkan oleh blog LKS raja rasis anti Melayu. SILA RUJUK DI SINI.

“Syair Siti Sianah pula mengandungi nasihat yang tujukan khas kepada golongan wanita supaya mereka sentiasa menjaga maruah diri, etika dan nama baik keluarga serta tidak melanggar ajaran, norma masyarakat dan budaya”.

Bait-bait yang didakwa mempunyai kelucahan menandingi tarian tayang perut.

“Setengah perempuan yang makan angkat,
Memakai gelang bertingkat-tingkat,
Memandang laki-laki matanya lekat
Dengan jantan suka berdekat”

Kaki dan tangan dinaikkan pula,
Pura-pura dikatakan ubat segala,
Hakikatnya diketahui Allah Taala,
Supaya laki-laki berhati gila"

Laki-laki perempuan bertindih lutut
Banyak kelakuan yang tidak patut
Sembahyang ibadat sudah bantut
Kerana syaitan duduk di buntut

Di mana lucahnya? Penyair menceritakan perihal sebenar perbuatan yang boleh mengundang nafsu supaya dijaga oleh perempuan dan dijauhi oleh mereka akan perbutan itu.

DAP lengkap, anti Islam, Melayu, Rajanya, bahasanya dan kebudayaannya.

Popular Posts 30